וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הכורים בפרו חולצו לאחר 5 ימים בבטן האדמה

11.4.2012 / 20:22

לאחר שנלכדו מתחת לאדמה בשבוע שעבר, חולצו הכורים מפרו בריאים ושלמים. "הייתה נקודה שבה חשבנו שלא נצא", סיפר אחד הכורים. נשיא המדינה הבטיח כי יילחם בכרייה הלא חוקית

רויטרס

(צילום רויטרס, עריכה אמיר קוטיגרו, קריינות אביב אברמוביץ')

הסיוט נגמר: חמישה ימים אחרי שנלכדו במעמקי האדמה, חולצו היום (רביעי) תשעת הכורים הפרואנים מהמכרה בעיר קילקה שבדרום פרו. הכורים נלכדו בעומק של כמאתיים מטרים מתחת לאדמה, לאחר שמכרה של נחושת וזהב התמוטט בשבוע שעבר.

צוותי חילוץ רבים לקחו חלק במבצע המורכב והצליחו להוציא, בזה אחר זה, את התשעה שהועברו לאוהל הסמוך למכרה, שם קיבלו טיפול רפואי ראשוני. חבייר טפיה לופז, אחד הכורים שחולצו, אמר כי הוא "מאוד גאה בכל הרשויות שתמכו בנו וחילצו אותנו, כדי שנוכל לראות את משפחותינו". עוד סיפר לופז כי היתה נקודה בה הוא והכורים האחרים חשבו שלא יחולצו אותם. החילוץ התעכב בשל מפולות סלעים חוזרות ונשנות באזור, אולם בינתיים לכורים סופקו מים וחמצן.

בעקבות האירוע החלה קריאה ציבורית בפרו להסדיר את הכרייה הבלתי חוקית במדינה, המגלגלת על פי ההערכות כשני מיליארד דולרים בשנה. נשיא פרו, אוינטה אומלה, שקיבל את רוב הקרדיט בחילוץ הכורים, אמר כי הוא יפעל בנושא. "אני אפעל ליישם מדיניות שתסייע להסדיר בחוק את מעמדם של אלפי הפרואנים שחיים מכרייה לא חוקית", אמר הנשיא.

הסיפור דומה באופן מבהיל להתמוטטות המכרה המפורסמת בצ'ילה לפני כשנה וחצי, אלא שזו נגמרה כידוע אחרת לגמרי. באותו אירוע היו מעורבים 33 כורים שנלכדו למשך חודשיים. הכורים יצאו עם טראומה נפשית, חלקם התמכרו לסמים ולא מוצאים עבודה. למזלם של הכורים הפרואנים, הפעם זה נגמר בפחות משבוע.

עוד בנושא:
שנה אחרי החילוץ, הכורים הצ'יליאנים נותרו באפילה
החילוץ בצ'ילה: כך נולדו מחדש 33 הכורים
צ'ילה: נמשך בהצלחה חילוץ 33 הכורים הלכודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully