וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל ישראלים יקבלו פני הזרים בנתב"ג

יהושע בריינר

11.4.2012 / 19:17

המשטרה נערכת לנחיתת 1,000 פעילים מרחבי אירופה ביום ראשון, אך הפעילים הישראלים מבטיחים שהבהלה מוגזמת. "לא תהיה כל הפרת סדר, מקווים שהמשטרה לא תבצע מעצרים בגלל דעות"

פעילי שמאל מישראל מתכוונים להגיע ביום ראשון הקרוב לנמל התעופה בן גוריון, במטרה לקבל את פניהם של כ-1,000 פעילים פרו-פלסטינים שצפויים לנחות בארץ במהלך היום. על פי התכנון, כמה עשרות פעילי שמאל יגיעו בשעות הצהריים לאולם קבלת הפנים בנתב"ג כשבידיהם שלטים הנושאים את הכיתוב "ברוכים הבאים", במספר שפות. "אנחנו חושבים שהממשלה הישראלית נוהגת בטיפשות כשהיא מדברת על כך שבכוונתנו לערוך פרובוקציות או להתקיף את ישראל", אמר הערב (רביעי) מייק נפיאר, פעיל מסקוטלנד, בשיחה עם וואלה! חדשות.

"אנחנו באים לנמל התעופה שלכם חמושים במשקפי שמש ומגבות בתקווה להגיע משם לבית לחם. כבר הייתי בגדה המערבית 18 פעמים ובכל נחיתה בישראל הייתי צריך לשקר ולומר שבאתי לבלות בתל אביב. ישראל מבצעת סגר ומצור על הגדה המערבית שהפכה לכלא ענק אבל גם לאסירים מותר לקבל אורחים", הוסיף נפיאר.

פעילי שמאל הפגינו בנתב"ג - ועוררו מהומה. דניאל בוק
"מקווים שהמשטרה תפעיל שיקול דעת". הפגנת פעילי שמאל מול משרד הפנים, המחאה על גירוש הפעילים האירופאיים בשנה שעברה/דניאל בוק

פעילי השמאל הישראליים צפויים, כאמור, להגיע לאולם קבלת הפנים כשבידיהם ציורים של ילדים מבית לחם, לשם מתכוונים הפעילים האירופאים להגיע לאחר נחיתתם. פעילי השמאל הישראליים מדגישים כי אין בכוונתם לקיים הפגנות באולם אלא לקבל את פני הפעילים מאירופה בלבד. "אנחנו מקווים שהמשטרה תפעיל שיקול דעת ולא תעצור אנשים רק על סמך דעותיהם הפוליטיות", אומרת ליהי רוטשילד, אחת מהפעילות הישראליות שנמצאות בקשר עם הפעילים הזרים.

"לא תהיה שום הפרת סדר או הפגנה אלא הרמת שלטים פשוטה ורגילה, וכל מי שטוען שיש לנו כוונה לקיים פרובוקציות אינו מחובר למציאות. לא אנחנו ולא הפעילים שיגיעו לארץ מתכוונים לקיים הפגנות או הפרות סדר", הוסיפה רוטשילד.

"כל שאנו רוצים הוא לבקר את חברינו בפלסטין"

באירועים דומים שהתרחשו בנתב"ג בשנה שעברה, הגיעו פעילי שמאל מישראל שנעצרו מיד עם כניסתם לאולם קבלת הפנים. "היחידים שהפרו אז את הסדר והפריעו לציבור היו הכוחות, שהתעקשו לעצור פעילי זכויות אדם שלא עשו דבר. מדוע החזקת שלט ברוכים הבאים לפלסטין שונה משלט כמו 'ברוך הבא אבא'?", הסבירה רוטשילד. במקביל, ממשיכים הפעילים האירופאיים להיערך לקראת טיסותיהם לישראל, אשר מפעילה, מצידה, לחץ על חברות התעופה באירופה במטרה למנוע מ-1,000 הפעילים לעלות על הטיסות לישראל.

לדברי נפיאר, במידה וחברות התעופה יאסרו על הטסתו והטסת חבריו, הם יישקלו להגיש תביעה משפטית. "כולנו נוסעים שקטים ונורמליים, וכמי שרכשו כרטיסים אנו מצפים מהחברות לעמוד בחוזה בינינו ולהטיס אותנו לתל אביב. כל שאנו רוצים הוא לבקר את חברינו בפלסטין ואם חברות התעופה ימנעו ממנו לטוס - הן יתרמו, מעשית, לסגר הבלתי חוקי על הגדה המערבית ויהיו חשופות לתביעות מצידנו".

עוד בנושא
הערכה: כ-1,500 פרו-פלסטינים ינסו להתפרע בנתב"ג
ישראל נערכת להגעת פרו-פלסטינים: "פרובוקציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully