וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: חשפנו חוליית טרור ישראלית גדולה בשטחנו

משה-חי הגיגת

10.4.2012 / 16:21

משרד המודיעין של אירן הודיע כי נעצרו מספר חברים מהחולייה "אשר פועלת בשטחה מטעם ה'משטר הציוני'". בנוסף, לפי ההודעה, האירנים שמו ידיהם על חומרי נפץ ועל ציוד מודיעין

משרד המודיעין האירני הודיע היום (שלישי) כי אירן חשפה "חוליית טרור גדולה" שלדבריה קשורה לישראל, וכן עצרה כמה מחבריה - כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. "שירותי המודיעין האירניים זיהו קבוצת טרור גדולה השייכת למשטר הציוני (של ישראל) ועצרו כמה מחבריה שפעלו בתוך המדינה", נמסר בהודעת משרד המודיעין.

לפי ההודעה, נמצאו "תאי טרור מחתרתיים" בערי גבול וכן בערים מרכזיות באירן. משרד המודיעין טוען כי נתפסו חומרי נפץ שהיו מוכנים לשימוש, תתי מקלע, אמצעי לחימה נוספים ומשתיקי קול. בנוסף, תפסו האירניים, לטענתם, אמצעי מודיעין, ציוד תקשורת מודיעינית, מכשירי הקלטה ועוד "ציוד טרוריסטי".

בין האנשים שנעצרו היו לא רק החברים מ"תאי הטרור", אלא גם שכירי חרב שעסקו בפעילות בשירות החוליה. בהודעה נמסר כי המעצרים בוצעו בשעה שהחשודים שהתכוננו לבצע פעילות טרור - "אך הם נפגעו ממטה הברק של חיילינו האלמונים והוכיחו לאירן ולאסלאם כי מנעו את שליחותם הטרוריסטית". עוד הוסיפו האירנים כי מדובר היה "בפעילות נועזת שדמו של מוסטפא אחמדי רושן (מדען הגרעין שחוסל בינואר האחרון - מ.ה) נתנה לה תמריץ".

"המוסד צמצם פעילותו באירן מחשש שייחשף"

לפני כשבועיים, דיווח השבועון האמריקני "טיים" כי המוסד מצמצם במידה ניכרת את פעילותו החשאית באירן. לפי העיתון, המצטט מקורות ביטחוניים ישראליים, בירושלים חששו כי פעולות המוסד באירן יתגלו וייחשפו בפני האירנים. זאת, נוכח כמה טענות שהעלו בטהרן בגין הצלחתם, לכאורה, של שירותי הביטחון המקומיים, בחשיפת מרגלים זרים בשטחם.

לפי השבועון, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לאנשי המוסד להפחית בעשרות אחוזים את המבצעים שהם מקיימים באירן. ככל הנראה, הוא חושש מכישלון של פעולה שתיחשף, "בסגנון פעולת חאלד משעל". ניסיון חיסולו של בכיר החמאס בעמאן ב-1997 אילץ את ישראל להבהיל אליו נסיוב לרעל שהוחדר לאוזנו ולהתנצל בפני הארמון בירדן. "נתניהו בטראומה מתקרית משעל", אמר גורם רשמי, "הוא מפחד מכישלון נוסף ומדבר-מה שיתפוצץ לו בפנים".

לפני כשנה העמידה אירן לדין שני אזרחים באשמת ריגול למען ישראל

לפני כחודשיים, אישרו גורמים בממשל האמריקאי כי סדרת פעולות ההתנקשות בשנים האחרונות, בה חוסלו מאז 2007 לפחות חמישה מדענים המעורבים בתוכנית הגרעין של אירן, בוצעו על ידי ארגון הטרור המקומי "מוג'הדין חאלק", שמקבל מימון, אימונים ונשק משירותי המודיעין של ישראל. על פי הדיווח, אשר הופיע בכתבה של רשת NBC, בממשל אובמה מודעים למסע החיסולים הישראלי, אולם לא מעורבים בו באופן פעיל.

דברים דומים על קשרי ישראל והמוג'הדין פורסמו בחודשים האחרונים גם על ידי הבלוגר היהודי-אמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, המרבה לסקר את החזית הישראלית-אירנית. שלטונות אירן טענו בעבר טענות כאלו - אולם זו הייתה הפעם הראשונה שניתן לכך אישור מגורם נוסף. לאחר ההתנקשות האחרונה בשרשרת, במדען מוסטפא אחמדי רושאן, בינואר האחרון, פורסמו מספר דיווחים כלליים יותר, שקשרו בין החיסול לישראל, ובין היתר אף צוטטו במגזין "טיים" גורמים מערביים בכירים שטענו כי המוסד עומד מאחורי הפעולה.

לפני כשנה, העמידה אירן לדין שניים מאזרחיה באשמת ריגול למען ישראל. על פי ההאשמות, השניים מסרו מידע לשירותי המודיעין של ישראל תמורת כסף. שמותיהם של המואשמים לא פורסמו. על פי חוקי אירן, ריגול הינו עבירה שעונשה יכול להגיע לגזר דין מוות.

לקריאה נוספת
"נתניהו הורה למוסד לצמצם את פעולותיו באירן"
"ישראל השתמשה בארגון טרור לחיסול מדענים באירן"
מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully