וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה בני אדם מואשמים בניהול ארגון פשיעה באשדוד

רמי שני

10.4.2012 / 17:25

ארמונד מיארה נאשם כי עמד בראש הארגון, אשר פעל במשך שנים בהפעלת אתרי הימורים בלתי חוקיים, וביצע שורת עבירות נוספות. בניו, פעילים נוספים ועובדי עירייה הואשמו גם כן

ארגון פשיעה, שאליו השתייכו גם בכירים בעיריית אשדוד, נחשף בשבועות האחרונים והיום (שלישי) הוגש כתב אישום נגד תשעה מחבריו. מדובר בראש הארגון ארמונד מיארה, בנו בבר, עובדי העירייה רוז'ה זעפרני ומאיר בן גוזי, המשמש גם כיושב ראש ועד העובדים בעירייה. יחד איתם, מואשמים עוד חמישה מעורבים אחרים. מכתב האישום עולה כי הארגון החזיק מקומות בהם נערכו משחקים אסורים והימורים באשדוד ובבית שמש, וכי חבריו ביצעו עבירות של הלבנת הון, סחיטה באיומים, השתלטות על מכרזים להפעלת שירותים בחופי אשדוד ועבירות מס, כל זאת בהיקף של עשרות מילוני שקלים. הם גם מואשמים בכך שלאחר שנעצרו, פעלו לשבש את החקירה ולפגוע בהליכי משפט.

כתב האישום מפרט את הדרכים שבהן פעלו לכאורה חברי הארגון כדי לסחוט גורמים שונים, בהם בעלי עסקים וכן אנשים שהגיעו למועדוני ההימורים, אך לא הצליחו לעמוד בתשלומי הכספים שהפסידו. כתב האישום מייחס להם גם רכישת נכסים שונים, בהם דירות וכלי רכב יקרים. חברי ארגון הפשיעה מואשמים ב-14 סעיפי אישום. במסמך המשפטי מופיעים עוד מספר אנשים שלהם מיוחסות עבירות שונות, ובמשטרה אומרים כי לא מן הנמנע שייערכו מעצרים נוספים בפרשה זו.

עובד עירייה לאנשי הארגון לחמוק מתשלום דו"חות

עובדי העירייה, המואשמים בכתב האישום, פעלו לסייע לראשי הארגון לבצע את המהלכים העברייניים בתמורה לרווחים שונים. זעפרני, שהיה אחראי על מגרשי הכדורגל בעיר, אפשר למיארה ולאנשיו לקיים את דיוניהם במשרדי אצטדיון הכדורגל העירוני. כמו כן, הוא פעל לקלוט את בנו של ארמונד, בבר מיארה, כעוזרו בעירייה, אך לא פיקח על עבודתו. על פי כתב האישום, מיארה הבן מיעט להגיע לעבודתו והקדיש את זמנו בעיקר לפעילות בארגון הפשיעה. זעפרני מואשם עוד, כי סייע לאנשי הארגון לחמוק מתשלומי דו"חות שונים ופעל לקשר בינם לבין גורמים שונים בעירייה, כדי לסייע לראש הארגון לקבל לידיו את ניהול אחד החופים באשדוד. למעשיו אלו של זעפרני, שותף במידה רבה גם בן גוזי, יושב ראש ועד העובדים.

כתב האישום הוגש בתום חקירה מאומצת של יחידות שונות במשרד האוצר וברשות המסים וכן יחידות חקירה משטרתיות, בהן היחידה הארצית לחקירות הונאה, ימ"ר דרום ואחרות. במקביל להגשתו, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את כל חברי הארגון עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully