וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריש לוויתן נקשר במשך שעות ושימש כגלשן לתיירים

כרישי לוויתן נהיו אטרקציה תיירותית בפיליפינים, אך ההתעללות הכרוכה בכך עוררה תשומת לב רק לאחר שצעירה, במהלך נופש בעיר בולג'ון, הצטלמה עם הכריש כשהיא משתמשת בו כגלשן

קרנין לסטוליס לא תיארה לעצמה כי התמונה שהעלתה לפייסבוק תעורר זעם ברחבי העולם: בתמונה נראית לסטוליס במהלך נופש משפחתי בפיליפינים כשהיא גולשת על כריש לוויתן שנקשר למען הנאת התיירים. לאחר תגובות נזעמות, לסטוליס התנצלה ואמרה כי היא לא ידעה שמדובר במעשה פסול.

הדג הענק, באורך שלושה מטרים, נקשר מזנבו לעמוד והוחזק על ידי מקומיים כדי שתיירים יוכלו להתגודד סביבו וללטף את החיה. לסטוליס החליטה כי זו הזדמנות צילום טובה, עלתה על הכריש לוויתן, חייכה והשתמשה בו כגלשן. לאחר שהעלתה את התמונות מהנופש לפרופיל הפייסבוק שלה, החלו להגיע תגובות זועמות מפעילים סביבתיים ואוהבי חיות ברחבי העולם.

כריש לוויתן באילת. עדן דטאוקר, תמונות גולשים
צמחוני, עדין ומהווה אטרקציה תיירותית בפיליפינים, כריש לוויתן שביקר באילת ב-2010/תמונות גולשים, עדן דטאוקר

לפי דיווח של החדשות המקומיות, הכריש נלכד ברשת דיג, נגרר למים רדודים והוחזק במשך שעתיים וחצי עד ששוחרר. לטענת דיג מקומי, פאבלו טראפרו, כדי לשחרר את הכריש, יש לגרור אותו קודם למים רדודים. אולם, לפי דיווח של "הסאן" הבריטי, תושב מקומי חשוד כי שילם 100 פזוס (כתשעה שקלים) כדי לגרור את הדג קרוב לחוף.

לאחר שהובא למים רדודים, "הילדים נגעו בכריש לוויתן בכל חלקי גופו", סיפרה מיילין אוונידו מהלשכה לדיג ומשאבים ימיים. עוד סיפרה אוונידו כי בעקבות החוויה, הכריש נפצע בזנבו ובפניו. "הכריש לוויתן, למרות ששוחרר, כנראה שסובל והוא התקשה לחזור למים עמוקים", אמרה והוסיפה כי ההתעללות בבעל חיים הופסקה רק לאחר שהיא איימה כי היא תקרא למשטרה.

הכריש לוויתן הוא דג צמחוני, עדין ומהווה אטרקציה תיירותית בפיליפינים. מסיבה זו דייגים מקומיים מנסים לפתות דגים אלו לכיוון החוף. לאחר האירוע המביך, ראש העיר של בולג'ון, טרסיטה סליס, התנצלה ואמרה כי היא תקדם תקנות מחמירות להגנה על כרישי הלוויתן.

עוד כותרות מעולם החי:
"חוסר ניסיון מיני": הפנדות נכשלו בהזדווגות
צפו: "מגה-שרימפ" התגלה במעמקי האוקיינוס השקט
לא פשוט להיות בעל חיים באירופה

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully