וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: צלם נהרג, "101 מתנגדי משטר הוצאו להורג"

שעות ספורות לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש, צבא סוריה ממשיך לטבוח באזרחים. Human Rights Watch מדווח על רצח שיטתי של אנשי אופוזיציה. בטורקיה זועמים על תקרית בגבול

ערב הפסקת האש, שאמורה להיכנס לתוקפה בבוקר (שלישי), צבא סוריה ממשיך במעשי האלימות נגד אזרחי המדינה. הצבא ירה למוות בכשלושים בני אדם במחוז חמה, מרביתם נשים וילדים, ואינו בוחל גם בירי בעיתונאים. הדיווח מתלווה לדו"ח שפרסם היום ארגון Human RIghts Watch, לפיו צבא סוריה וכוחות הביטחון שלה הוציאו להורג לפחות 101 בני אדם בתקופה האחרונה, מרביתם בערים חומס ואידליב.

כמו כן, דווח כי מתרגם, שוטר ושלושה אזרחים טורקים, נפצעו מירי לעבר מחנה פליטים בטורקיה. מקורו של הירי זוהה בסוריה. בטורקיה הביעו מחאה חריפה כלפי השגרירות הסורית באנקרה, צעד שמגביר את המתיחות הרבה ממילא בין שתי המדינות.

ואדי חאלד סוריה לבנון עלי שעבאן. רויטרס
אמבולנס בוואדי-חאלד, שם נהרג היום הכתב עלי שעבאן/רויטרס

במקביל, צלם עיתונות לבנוני נהרג בגבול בין לבנון לסוריה. ביטחוניים בביירות אמרו כי ההרוג הוא עלי שעבאן, בשנות השלושים המוקדמות לחייו, צלם תחנת הטלוויזיה אל-ג'דיד. הוא צילם באזור וואדי-חאלד וכדור שנורה מסוריה ניקב את חזהו סמוך לכפר ערמוטה. הוא מת בדרכו לבית החולים.

עמיתו של שעבאן, הכתב חוסיין חרייס, אמר כי לעבר הצוות נורתה אש כבדה, "כמו גיהנום". לדבריו, שעבאן נורה כשישב בתוך מכונית. "המכונית המנוקבת הזכירה מחזות מימי מלחמה", אמר חרייס לסוכנות הידיעות AP. "כלי הרכב היה הרוסה לגמרי", אמר. לדבריו, העיתונאים נאלצו להמתין יותר משעתיים לסיוע רפואי.

לפני עשרה ימים: שני כתבים נהרגו בגבול

לפני עשרה ימים נורו למוות שני עיתונאים בריטים בגבול שבין סוריה לטורקיה, לא רחוק מאידליב. ארגון "עיתונאים ללא גבולות" הודיע כי אחד מהם היה ווליד בלידי, יליד אלג'יר, וכי השני היה נסים טררי. כתב שלישי נפצע במתקפה. יום קודם לכן, נרצח בסוריה הכתב העצמאי והבלוגר ג'וואן מוחמד קטאנה בדבאסייה, פרבר של העיר חסקה. בחודש פברואר נהרגו בסוריה שני כתבים זרים נוספים: האמריקנית מארי קולווין - עיתונאית ה"סאנדיי טיימס" הבריטי - והצלם הצרפתי מארי אושליק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מי יכבד את האולטימטום?

מחר בבוקר אמור לפוג האולטימטום הבינלאומי שהוצב לנשיא בשאר אסד, לפיו עליו להסיג את כוחותיו מכל הערים במדינה, כדי לאפשר הפסקת אש בין הצבא לכוחות המזוינים של המורדים. סוריה כבר הבהירה כי אין בכוונתה לעמוד באולטימטום. גם סגן שר החוץ הטורקי, נאצ'י קורו, אמר היום כי לאולטימטום אין עוד ערך, וכי תחתיו, ייפתח מחר "שלב חדש בעימות" - כך דיווחה רשת החדשות הטורקית הממלכתית, NTV. לא ברור למה התכוון סגן השר.

באופוזיציה הסורית עדיין מסרבים להיענות לדרישה שהשמיעו שלטונות סוריה, לפיה עליהם לספק לדמשק ערבויות בכתב לכך שיניחו את נשקם לפני נסיגת הצבא מהערים. קולונל ריאד אסעד, מפקד הכוח הצבאי של המורדים, אמר כי חייליו "מחויבים" לתוכנית הפסקת האש ויצייתו לה בכל מקרה, אולם הבהיר כי הם אינם מכירים בשלטונו של אסד, ולכן "אין כל סיבה שנספק לו ערבויות בכתב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully