וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניך הצופים שנפצע קשה מקריסת עמוד שוחרר מאשפוז

ענת שלו

9.4.2012 / 17:40

הנער יותם כץ, שנפצע קשה בראשו כשעמוד בגובה 15 מטרים נפל עליו, שוחרר מבית החולים - אך לפניו עוד שיקום ארוך. "התהליך אינו קצר אבל שלומו משתפר מיום ליום", סיפר אביו

מתנה לכבוד חג הפסח: יותם כץ בן ה-17, שנפצע באורח קשה בשבט הצופים ברמת אביב לאחר שעמוד בגובה 15 מטרים נפל עליו, שוחרר היום (שני) מבית החולים איכילוב. התקרית אירעה במהלך הכנות לחגיגות הפורים לפני כחודש בשבט "אביב" ולאחריה נשקפה סכנה ממשית לחייו של כץ. מצבו של כץ, שהתעורר ארבעה ימים לאחר התקרית, השתפר בהדרגה והוא הועבר היום לשיקום בבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא עדיין סובל מפגיעות ראש קשות ומפגיעה בירך.

עמוד קרס בשבט הצופים - נער נפצע קשה. צילום: טל אנגלנדר עריכה: מיכאל ברגמן קריינות: אביב אברמוביץ',
עמד שנים רבות והתמלא בחלודה מבפנים, העמוד שקרס לפני כחודש בשבט של תנועת הצופים ברמת אביב/צילום: טל אנגלנדר עריכה: מיכאל ברגמן קריינות: אביב אברמוביץ'

בראיון שנתן הבוקר לגל"צ, אביו של יותם, ירון, סיפר כי ההתאוששות של בנו הייתה מהירה ומפתיעה. "הוא היה בהתחלה מורדם ומונשם ולאחר ארבעה ימים החל להראות סימני חיים", אמר. "התהליך אינו קצר אבל שלומו משתפר מיום ליום", הוסיף האב וסיפר כי בנו עבר מספר ניתוחים.

העמוד, שעמד במגרש כדורסל במקום, קרס לפני כחודש לאחר שהותקן עליו בד ששימש כ"מפרש". הבד לכד את הרוח והעיף את העמוד. גורמי תחזוקה בעיריית תל אביב אמרו לוואלה! חדשות כי העמוד, יחד עם שני עמודים נוספים שעמדו במקום, היו במקום שנים רבות והתמלאו בחלודה מבפנים. החלודה הפכה את העמודים לחלשים ולא יציבים. מבדיקת וואלה! חדשות עלה כי שני העמודים הנוספים שהיו במקום הוסרו לאחר אותה התקרית, אך אין לדעת כמה מהעמודים הקיימים אינם מתוחזקים כיאות.

מיד לאחר התקרית הקימו בתנועת הצופים ועדת בדיקה בראשות מזכ"ל התנועה, גל בן שימול, במקביל לפתיחת חקירה משטרתית לבדיקת נסיבות האירוע. מתנועת הצופים נמסר כי ממצאי הוועדה טרם התקבלו וכי לא נמסרו משבטים אחרים של תנועת הצופים פניות בנוגע למבנים מסוכנים נוספים.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה מתייחסת לאירוע במלוא הרצינות, ועל כן, במקביל לחקירת המשטרה בנושא, הקימה העירייה ועדת בדיקה בראשותו של המשנה למנכ"ל, אשר בודקת את המקרה על כל היבטיו, כולל היבטי תחזוקת העמודים. במסגרת הבדיקה, ניתנה הנחייה לכל האגפים הרלוונטיים לבצע מיפוי מסודר של כל עמודי התאורה במרכזים הקהילתיים, בבריכות השחייה, במתקני הצופים, ובמוסדות החינוך. בתוך כך, הנחתה העירייה את החברה למוסדות חינוך (השייכת לסוכנות היהודית ומספקת לעירייה שירותי הפעלה וניהול של מתקני המרכזים הקהילתיים ושבטי הצופים) לבצע בדיקה מקיפה בכל המתקנים שבאחריותם. לכשתתקבלנה מסקנות והמלצות הוועדה, העירייה תפעל על פיהן והן תובאנה לידיעת הציבור".


עוד בנושא:
עמוד קרס ברמת אביב בחגיגות הפורים, נער נפצע קשה

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully