וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד קרס ברמת אביב בחגיגות הפורים, נער נפצע קשה

ענת שלו וקובי דוד

8.3.2012 / 15:40

אירועי החג הסתיימו בפציעות חמורות: שני נערים בכיתה י"ב נפצעו קשה וקל כשעמוד בגובה 15 מ' נפל עליהם בשבט צופים בצפון ת"א. נער מעפולה נכווה קשה מתרסיס צבע לשיער

יח"צ - חד פעמי

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

כמה נערים שרק ביקשו לחגוג את חג הפורים, לא תיארו לעצמם כי יגיעו כבר בשעות הצהריים (חמישי) לבתי החולים. ברמת אביב, נפצעו שני נערים באורח קשה ובאורח קל, בקריסת עמוד במגרש כדורסל במתחם שבט צופי אביב ברמת אביב. נער בן 13 מהצפון נכווה כוויות קשות מאלרגיה לתרסיס שיער.

בסביבות השעה 15:00, בתום חגיגות ה"פורימון" בשבט הצופים בצפון תל אביב, נפל עמוד חשמל בגובה 15 מטרים על נער בן 18 ונערה בת 17 ולכד אותם תחתיו. הנער נפצע פצעים קשים ופונה לבית החולים איכילוב, כשהוא מורדם ומונשם. הנערה נפצעה באורח קל ואיבדה גם היא את הכרתה.

עמוד שקרס בשבט צופים ברמת אביב, תל אביב. מרץ 2012. דרור עינב
נערות בשבט הצופים אחרי פינוי הפצועים/דרור עינב

אמו של הנער אמרה הערב בבכי בבית החולים: "אין שום דבר שתוכלו לעשות עבורי, גם לא להחזיר את הזמן". נערים המומים שהמשיכו להקיף את מקום הנפילה עוד זמן רב סירבו להתראיין לאמצעי התקשורת, אך נער אחד, שהכיר את הפצוע ונכח במקום, סיפר בעילום שם: "הוא פשוט ישב שם ולא ראה מאיפה זה נחת עליו. אני פשוט לא יודע מה לומר. מזל שרוב החבר'ה הלכו כבר וסיימנו, אחרת זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע. יש פה עוד עמודים כאלה, מה עם הם גם יפלו?". כמה נערות במקום פרצו בבכי. אחת מהן זעקה: "איך אני אשכח את זה בחיים שלי?".

לדברי גורמים בעיריה, הבד שנתלה על העמוד, שבתחתיתו הצטבר ריקבון, עף "כמו מצנח", וגרם לנפילת העמוד. אלי יהודה, עובד יחידת התחזוקה של עיריית תל אביב שנקרא למקום. "יש כאן עוד שני עמודים שעומדים לקרוס תכף גם. ראינו כמה חלודה הצטברה בפנים, זה לא תוחזק. חייבים להוציא בדחיפות את יתר העמודים. זו סכנת נפשות".

מדוברות תנועת הצופים נמסר כי לא היו סימנים מקדימים לכך שעמוד החשמל עלול לקרוס. בשיחה עם וואלה! חדשות, נמסר מהדוברות כי הפצועים הם שני תלמידים בכיתה י"ב. הנער מחוסר הכרה, ואילו הנערה כבר שוחררה מבית החולים. "הנהלת הצופים מלווה את המשפחה בבית החולים". מעיריית תל אביב נמסר כי העניין נמצא בבדיקה. "בעירייה למדים ומתחקרים את העניין" נמסר.

נער מהצפון נכווה מתרסיס לשיער

במקביל, נער בן 13 מעפולה הובהל למחלקת הילדים בבית חולים העמק, אחרי שנכווה בראשו משימוש בתרסיס צבע לשער. בתחילת השבוע רכש הנער את התרסיס, ללא ידיעת הוריו, כדי לרסס על ראשו סימן של משקפיים. קודם לכן, צבע את שערו בצהוב בסיוע חבריו, ולהשלמת המראה התיז צבע כהה בצורת משקפיים על הקרקפת.

בן 13 מאושפז בעקבות תגובה אלרגית חמורה לצבע של פורים, מרץ 2012. בית חולים העמק, ספק 500
"זו הפעם האחרונה שאני משתמש בתכשירים מפוקפקים מבלי להתייעץ עם אמא"/ספק 500, בית חולים העמק

כעבור דקות ספורות מרגע התזת הצבע, החל הנער להרגיש שראשו מתחמם ומתנפח ועיניו דמעו. למרות שהרגיש אי-נוחות, הוא החליט שלא לספר על הכאב להוריו וניסה להירדם. עד לבוקר כבר חלה החמרה במצב, אז פנה לאמו שפינתה אותו לבית החולים.

מנהל מחלקה ילדים ב' במרכז רפואי העמק, פרופ' אריאל קורן, סיפר לוואלה! חדשות: "הנער הגיע אלינו עם תגובה אלרגית חריפה מאד. עיניו היו נפוחות וסגורות, וללא טיפול מידי, הוא היה מפתח קשיי נשימה. מדובר בתופעה שעלולה להסתיים בחנק ובמוות". רופאי המחלקה החלו לטפל בו בתכשירים סטרואידים שמסייעים בהפחתת הבצקת והנפיחות, בשילוב עם תרופות נוגדות אלרגיה, והבוקר (חמישי) כבר השתפר מצבו של הנער".

האם סיפרה על ההקלה שחשה כשנודע לה שמצבו של בנה השתפר. "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי מגיעה עמו בזמן לבית החולים. אני מציעה להורים להיות מעורבים ולעקוב היטב אחר התכשירים שבהם עושים הילדים שימוש בפורים", ציינה האם. הנער המאושפז אמר כי הוא רוצה "לשכוח את החוויה הלא נעימה הזו כמה שיותר מה. זו הפעם האחרונה שאני משתמש בתכשירים מפוקפקים מבלי להתייעץ עם אמא".

לקריאה נוספת:
בן 8 מטבריה נפצע בעינו מנפץ שהתפוצץ בידיו
ילדים ומורה נפגעו קל מריסוס חומר הדברה בהוד השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully