וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חייל מתעלל בכבשה של פלסטיני בהר חברון

יהושע בריינר

9.4.2012 / 12:23

מצלמה של "בצלם" תיעדה מקרה שבו לוחם צה"ל מתעלל לכאורה בכבשה, לאחר שרועה הצאן סירב לעזוב שטח אדמה סמוך להתנחלות עתניאל. ארגון "תעאיוש": "לא הפעם הראשונה"

רועה צאן בשנות ה-60 לחייו, שיצא בשבוע שעבר עם כבשיו לשטח אדמה בדרום הר חברון, סמוך להתנחלות עתניאל, נתקל בתופעה לא נעימה מצד חייל. פלסטיני שמצויד במצלמה של ארגון "בצלם" תיעד את התקרית, שבה נראה לוחם צה"ל מתעלל לכאורה באחת הכבשים.

המקרה אירע ביום שני שעבר, כאשר רועה צאן פלסטיני בשנות ה-60 לחייו, תושב הכפר הסמוך אום אל-עמאד, יצא לרעות את כבשיו סמוך לאדמות ההתנחלות, אלא שאז זיהה אותו כוח צה"ל, ודרש ממנו לעזוב את המקום. הפלסטיני התעקש כי מדובר באדמות פלסטיניות פרטיות, וכי בעבר נקבע מול רשויות הצבא שמותר לרעות במקום צאן. ברגע זה, נראה בסרטון אחד החיילים ניגש לכבשה שהייתה במקום, ומתחיל למשוך את רגליה האחוריות.

תיעוד המקרה על ידי פלסטיני

במשך דקות ארוכות, המשיך החייל למשוך ברגליה של הכבשה ולגרור אותה, בזמן שרועה הצאן נזעק לעזרתה וביקש ממנו לחדול. מאוחר יותר, הוא סיפר לפעילים של הארגון היהודי-ערבי "תעאיוש", עמם הוא נמצא בקשר, כי החייל ביקש לקחת ממנו את הכבשה ולהעמיסה על אחד מהג'יפים שהגיעו למקום כאמצעי הענשה. לטענתו, רק בזכות העובדה שהכבשה התנגדה למשיכותיו של החייל, היא הצליחה לבסוף להימלט מידיו ולהצטרף לשאר העדר.

צה"ל: ההתנהגות לא תואמת את נורמות צה"ל

"אין זו הפעם הראשונה או השלישית שחיילים מתעללים בבעלי חיים על מנת להעניש את רועי הצאן", מספר עזרא נאווי מארגון "תעאיוש". "על אף שכבר נקבע שמותר להם לרעות במקום, בכל פעם מגיע קצין חדש שמרשה לעצמו להתנהג כאילו הוא בעל הבית ומנסה לגרש את הרועים על ידי התנכלות לכבשים. בדרך כלל, פעילים ישראליים או בינלאומיים מלווים את הרועים, מה שמרסן את התנהגות הצבא, אבל גם אם הוא היה יוצא עם הצאן אל לב ההתנחלות, האם זו סיבה להתעלל בבעלי חיים? לאיזה רמה הם הגיעו?".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לסרטון: "התנהגות החיילים בסרטון אינה עולה בקנה אחד עם הנורמות הנדרשות מחיילי צה"ל. האירוע מתוחקר ונבדק על ידי המפקדים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully