וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: לוחמי צה"ל היכו ונשכו פלסטינים

6.7.2010 / 11:24

שני פלסטינים שנתפסו כשניסו להיכנס לתחומי ישראל על מנת למצוא עבודה טוענים כי חיילים שעצרו אותם התעללו בהם, היכו ונשכו אותם ואף שברו את ידו של אחד מהם. מצ"ח פתחה בחקירה

חשד להתעללות חמורה של לוחמים בצה"ל בפלסטינים בדרום הר חברון. לוואלה! חדשות נודע כי בשבוע שעבר הורתה הפרקליטות הצבאית למשטרה הצבאית החוקרת לפתוח בחקירה בעקבות תלונה של שני פלסטינים כי לוחמים התעללו בהם, בעטו והיכו אותם ואף נשכו אותם. המקרה אירע, לטענת הפלסטינים, לאחר שהשניים נתפסו בחודש מרץ האחרון כשהם מנסים להסתנן לארץ על מנת למצוא עבודה באזור דרום הר חברון. לטענת אחד הפלסטינים, כתוצאה מהמכות שהוטחו בו תוך שהוא אזוק, נשברה ידו והוא סבל מחבלות בכל חלקי גופו.

השניים, זידאן ומוחמד א-סמאמרה, הגיעו בתחילת מרץ לאזור הכפר א-רמאדין הר חברון, במטרה להגיע לבאר שבע על מנת לעבוד בארץ. מדובר באזור בו טרם הושלמה בניית גדר ההפרדה, ודרכו מסתננים מאות פלסטינים לארץ על מנת לעבוד. מעדויות שמסרו השניים לארגון 'בצלם' עולה כי לפני שהספיקו להיכנס לארץ, הם נתפסו על ידי כוח של צה"ל. אלא שאז החלה לדבריהם מסכת התעללות שארכה מספר שעות. לטענת זידאן א-סמאמרה, למקום הגיע ג'יפ צבאי ממנו ירד אחד הנוסעים שניגש אליו והחל לבעוט בו, לתת לו אגרופים, להכות אותו בקת הרובה ולקלל אותו. בשלב זה אמר זידאן לקצין כי ידו נשברה, אלא שלדבריו הקצין בתגובה אזק אותו, וכינה אותו "שקרן חמור".

"דרשו שנודה בכוונות לבצע פיגועים"

בשלב זה אזקו החיילים את שניהם והאיש אותו תיארו הפלסטינים כקצין נשך את מוחמד בכתפו ובזרועותיו מספר פעמים. בהמשך המשיכו החיילים לבעוט בהם ובשלב מסוים כשהבחינו הפלסטינים בעוד מספר חיילים שהגיעו למקום השפריץ עליהם אחד החיילים מים. כאשר התלוננו הפלסטינים כי האזיקונים קשורים חזק מדי הידק הקצין את הקשירה עוד יותר.

עוד טוענים הפלסטינים כי בשלב מסוים ניגש אליהם הקצין עם סכין ואיים לפגוע בהם באמצעותו. אז פרץ אחד מהם בבכי והקצין אמר לו "מה אתה בוכה כמו בנות". במשך זמן ההתעללות תיחקר אותם הקצין בעברית ודרש מהם להודות כי התכוונו להיכנס לישראל לצורך ביצוע פיגוע. עוד דרש מהם לקבל פרטים אודות נהג ההסעות שהביא אותם לנקודה.

השניים שוחררו רק כעבור חמש וחצי שעות, אז הגיע זידאן לבית החולים בחברון, שם זוהה שבר בידו ואילו מוחמד נכנס בהמשך היום לישראל, על אף פציעותיו, מאחר שלדבריו היה זקוק לכסף לקראת אירוסיו. הפלסטינים אומרים כי לא הבחינו בדרגות הקצין אולם שיערו כי מדובר בקצין כי ישב בכיסא הסמוך לנהג. הם תיארו אותו כבחור נמוך עם זקן בלונדיני.

בעקבות פניית ארגון בצלם עם העדויות לצה"ל הוחלט בפרקליטות להורות למצ"ח על פתיחה בחקירה. דובר צה"ל מסר כי "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו הממצאים לחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully