וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבילבי האוסטרלי יחליף את ארנב הפסחא?

במרכז חיי הבר של סידני העלו יוזמה להחליף את הסמל הידוע של חג הפסחא בחיית הכיס הנדירה, בין היתר בשל היותה בסכנת הכחדה. מנהל המרכז: "מסר חינוכי וחשוב מאוד של שימור"

רויטרס

(צילום: רויטרס, יוטיוב, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

האם ימיו של ארנב הפסחא באוסטרליה ספורים? אם זה תלוי באנשי מרכז חיי הבר של סידני, התשובה לכך חיובית. במרכז רוצים להחליף את הארנב - אחד הסמלים המפורסמים ביותר של החג – בבילבי, חיית כיס אוסטרלית נדירה מאוד, בעלת מראה דמוי-ארנב. הבילבי נחשב לבעל חיים בסכנת הכחדה, כשעל פי ההערכות נותרו ממנו כ-600 פרטים בלבד בטבע. אחת הסיבות לכך היא הארנבים המשתלטים לבילבי על אזורי המחיה.

מייק דרינקווטר, מנהל במרכז השימור, מסביר כי הסיבה העיקרית לכך שהם מעוניינים להבליט את הבילבי כבעל חיים סמלי לפסחא, שארנבים מהווים מטרד באוסטרליה, אך זאת לא הסיבה היחידה. "לבילבי יש תכונות אהודות ומעוררות חיבה כמו לארנבים. הבילבי היא חיה סמלית, מקומית ויפה, הנתונה במאבק. היא בסכנת הכחדה, כך שחשוב שנעשה ככל יכולתנו כדי לתמוך בה", אומר דרינקווטר.

למאבק נרתמה גם חברת השוקולד הגדולה באוסטרליה, דארל לי, נותנת החסות לתוכנית הרבייה של הבילבי. בחברה ייצרו השנה המוני בילבים משוקולד, שהוצגו לראווה בחנויות ברחבי המדינה. במרכז השימור בסידני מאמינים שמדובר בקמפיין חשוב מאין כמוהו. "בהתחשב בכך שהבילבים סבלו כל כך בשל הופעת הארנבים, זה מתחבר ישירות למסר חינוכי וחשוב מאוד של שימור", הסביר דרינקווטר.

עובדי המרכז מקווים שהמהלך שהחלו ימשיך לצבור תאוצה ברחבי אוסטרליה, עד שהחיה הנדירה תזכה סוף סוף לכבוד לו היא ראויה. בינתיים נראה שהקמפיין צובר תאוצה, כשחלק מבתי הספר המקומיים החליפו את ארנבי הפסחא בחיה המקומית על גבי ביצי החג המסורתיות.

לקריאה נוספת:
הכירו את אנורי, אחותו התינוקת של דוב הקוטב קנוט
צפו: העצלן בפיג'מה שכובש לבבות ברחבי העולם
סנסציית פייסבוק בגרמניה: אופוסומית פוזלת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully