וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר טבע בכנרת, המשטרה: "עליית המפלס - סכנה"

קובי דוד

8.4.2012 / 15:25

הצעיר, בן 19 מירושלים, טבע למוות לאחר שנכנס למי האגם יחד עם חבריו. צוות מגן דוד אדום נאלץ לקבוע את מותו. במשטרה מזהירים: "עליית המפלס יצרה מדרגות עומק מסוכנות"

צעיר בן 19 טבע הבוקר (ראשון) למוות בחופי אגם הכנרת. כוחות מגן דוד אדום של תחנת ירדן שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה נרחבות, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

מדובר במקרה הטביעה החמור השלישי בכנרת בימים האחרונים, אולם בשני המקרים הקודמים הצליחו כוחות ההצלה והרופאים לייצב את מצבם של הטובעים ולהציל את חייהם. בשעות הבוקר המוקדמות הגיעה חבורת צעירים מירושלים והתמקמו בחוף גנים בטבריה, לאחר זמן קצר הם נכנסו למים. כאשר יצאו לאכול הבחינו כי חברם נעדר, אחת הצעירות מיהרה להזעיק את כוחות ההצלה שפתחו בחיפושים אחר הנעדר. רק לאחר כארבעים דקות בהם נמצא הצעיר בתוך המים כשהוא מחוסר הכרה, הצליחו כוחות ההצלה למשות אותו מהאגם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות ההצלה הצליחו למשות את הטובע רק אחרי 40 דקות/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוות הרופאים שהוזעק למקום החל לבצע פעולות החייאה נמרצות, אך ללא הועיל. "המצב שלו היה מאוד קשה". הסביר מנהל מד"א ירדן, אלי פרץ. "הרופאים שביצעו את פעולות ההחייאה ניסו בכל כוחם לייצב את מצבו, אבל זה היה כבר אבוד, והם נאלצו לקבוע את מותו".

אחת הרוחצות שהייתה במקום סיפרה: "היה לחץ מאוד גדול בחוף, כולם נבהלו ולא הבינו מה קרה. זה מצער לדעת שביום הראשון של החופש צעיר מצא את מותו בכנרת". לאור האסון, מזכירים במשטרה כי על הציבור להיזהר בקרבת המים. "אנו מבקשים מציבור המטיילים והנופשים להקפיד על כללי זהירות, להשגיח על ילדיהם, ולהימנע מכניסה למים למי שאינו יודע לשחות". ציינו במשטרה והבהירו כי עליית מפלס הכנרת מהווה דווקא סכנה לרוחצים, בשל יצירתן של "מדרגות עומק".

בשנה שעברה: 4 טביעות בכינרת - למה זה קורה?
מדינה בפקקים: למעלה מ-400 אלף מטיילים ברחבי הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully