וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: רואה זאת כזכות לאסור כניסתו של גינטר גראס

שר הפנים הגן על החלטתו להכריז על הסופר הגרמני שהתבטא נגד ישראל "אישיות לא רצויה", ואמר כי אין זו הפעם הראשונה שאסרו כניסת מסיתים. "מי שמלבה שנאה אסור שיכנס לישראל"

שר הפנים, אלי ישי, הודיע הבוקר (ראשון) כי נאסר על הסופר הגרמני גינטר גראס להיכנס לישראל. בראיון לרשת ב', הגן ישי על המהלך, ואמר כי כשר פנים, הוא רואה זאת כזכות לאסור עליו את הכניסה. "מבחינתי אני עומד על קרקע מוצקה. שר הפנים רשאי לשלול כניסה במקרים חריגים שאדם גורם הסתה", אמר השר.

לשאלה אם ידוע לו על רצון מצד גינטר להגיע לישראל, אמר ישי כי אין לו כרגע רצון כזה, אך ייתכן שירצה בעתיד. "גם בחומת מגן ובעופרת יצוקה אסרו כניסה על פעילי שמאל. עתרו לבג"ץ, ובג"ץ אישר את האיסור. אדם שמלבה שנאה אסור שיכנס לישראל", הוא הוסיף.

הסופר הגרמני גינטר גראס, 2006. AP
רוצה בכלל להגיע לישראל? הסופר גינטר גראס/AP

"כל צעד שנעשה או יעשה על ידי גורמים בכירים בישראל, רק ממחיש מעט את הכאב שלנו. אי אפשר להישאר אדיש מול המצב. דווקא בגלל ניסיון העבר, אסור לשתוק וצריך לומר דברים ברורים", ציין ישי. לדבריו, כל מי שיאמר אמירות מהסוג הזה, יחול עליו איסור דומה באופן גורף. "אני לא בודק מי אמר מה. כשהתפרסמו אמרות קשות מבינתי, יצא האיסור על מנת שאנשים כאלה לא יכנסו לישראל. צריך להעביר מסר שאנשים מהסוג הזה לא רצויים", הסביר.

"שיפיץ את שיריו מאירן"

בסביבתו של אלי ישי הסבירו היום כי שר הפנים רשאי, במסגרת חוק הכניסה לישראל, להחליט בתנאים מסוימים על "פרסונה נון גראטה" – אישיות בלתי רצויה. "שיריו של גראס הם ניסיון ללבות את אש השנאה נגד מדינת ישראל ועם ישראל, ובכך לקדם את הרעיון שהיה שותף לו פומבית בלובשו בעבר את מדי ה-SS", הסביר ישי. "אם גינטר גראס רוצה להמשיך להפיץ את יצירותיו המעוותות והשקריות, אני מציע כי יעשה זאת מאירן - שם יוכל למצוא קהל אוהד".

גראס פרסם בשבוע שעבר שיר, ובו טען כי "הגרעין הישראלי הוא סכנה לשלום העולמי, ולא הגרעין האירני". הסופר הגרמני הנודע קרא לאירופה להפסיק את הצביעות סביב היחס לגרעין הישראלי, אל מול זה האירני, וכן להטיל פיקוח על שתי הממשלות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully