וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נתניהו וברק מעלים זיכרונות מסיירת מטכ"ל

טל שלו

6.4.2012 / 1:57

שיתוף הפעולה בפינוי "בית המכפלה" בחברון ממשיך עבר עשיר של השניים. בטקס לציון 40 שנה למבצע סבנה, נזכרו ראש הממשלה ושר הביטחון בחוויותיהם מהשירות בסיירת מטכ"ל

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון)

ביום שאחרי סערת פינוי "בית המכפלה", אם מישהו היה צריך תזכורת ליחסים ההדוקים בין ראש הממשלה לשר הביטחון, צריך היה רק להגיע לאולם הסמינר ברמת אפעל, שם נערך כינוס לציון 40 שנים למבצע סבנה. בתזמון מושלם, יממה לאחר שעמד במקומו תחת אש הביקורת של הימין בעקבות הפינוי, נזכר על הבמה שר הביטחון, מפקד הסיירת במבצע, ב"ביבי", שפיקד על אחת החוליות במבצע. ישיבתם הצמודה של השניים מחויכים היום הזכירה למצלמות כי למרות הספקות, כנראה שבסופו של דבר, מבצע פינוי הבית בחברון היה מהלך כירורגי מתואם היטב, של שני החברים מהסיירת.

צ'יזבטים וזיכרונות

בין צ'יזבטים וזיכרונות עם חבריהם לסיירת מטכ"ל, שיחזרו ראש הממשלה ושר הביטחון את חוויות המבצע, בו שיחררו לוחמי סיירת מטכ"ל מטוס נוסעים שנחטף על ידי מחבלי ארגון ספטמבר השחור. ראש הממשלה נזכר כי אחיו יוני, שנהרג ארבע שנים אחר כך במבצע אנטבה, רצה להשתתף בפעולה לשחרור המטוס גם כן, ושמפקד היחידה, ברק, הוא שהכריע בעד האח הצעיר.

"הוא בא אליי ואמר לי – אני צריך להיות בפעולה הזאת. אמרתי לו – למה אתה צריך להיות בפעולה? כי אני מאוד מנוסה. זה נכון, הוא היה מנוסה בקרבות, הוא בא הרי מהצנחנים ומהרבה קרבות ומהרבה מלחמות, ואני חושב שאני צריך להיות שם. אמרתי לו – אבל אני הולך עם החיילים שלי, אז הוא אמר – אז אני אחליף אותך. אמרתי לו – מה זאת אומרת אתה תחליף אותי? אלה החיילים שלי, אתה לא יכול להחליף אותי. אז הוא אמר – אז נלך שנינו. אמרתי לו – יש 14 חיילים בכוח, אנחנו לא יודעים מה יקרה שם. ומה יקרה אם אחד מאיתנו או שנינו ניהרג? מה נגיד להורים שלנו?".

"מאז המבצע ההוא אישרנו הרבה מבצעים וגם לא אישרנו הרבה מבצעים", אמר נתניהו. "הדבר שתמיד הנחה אותנו היא הפרספקטיבה שאנחנו חייבים להילחם בטרור. הוא לא יפסק אם לא נילחם בו, הסכנה לא תעלם אם לא נטפל בה. ההחלטה של מחיר הפעולה, או מחיר אי הפעולה, אלו ההחלטות האמיתיות שהקברניטים צריכים לקבל". היום הטרור הולך לכיוון אחר, הוסיף ראש הממשלה בהתייחסו לאיומים העדכניים, "של מחבלים מתאבדים, של טילים, של מלחמת סייבר. אנחנו צריכים להיאבק כל הזמן במבצעים ובמשלחים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully