וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חסות למרתון ירושלים – חרם ערבי על אדידס

ניר יהב

4.4.2012 / 22:46

לבקשת הפלסטינים החליטו שרי הספורט של מדינות ערב להחרים את חברת מוצרי הספורט משום שנתנה חסות למרתון שעבר גם במזרח ירושלים. "ישראל מנסה להטעות את דעת הקהל"

שרי הספורט של מדינות ערב החליטו היום (רביעי) להטיל חרם על חברת אדידס. החלטת השרים שהתקבלה בכינוס בערב הסעודית באה על רקע החסות שהעניקה החברה למרתון ירושלים שנערך בחודש שעבר בבירה. במסיבת עיתונאים שקיים האמיר הסעודי נאיף בן פייסל, ראש מועצת שרי הספורט הערבים, הוא הכריז כי החרם יכלול את כל החברות שנתנו חסות למרתון שנערך בישראל, ובראשן אדידס.

בנוסף, בן פייסל הודיע כי מדינות ערב יקיימו מרתון תחת הכותרת "ירושלים שלנו", בדיוק כשייערך המרתון הבא בירושלים. "ישראל מנסה להטעות את דעת הקהל ולגרום לעולם לחשוב שירושלים היא בירת המדינה היהודית", אמר ראש מועצת שרי הספורט, "מדובר בהפרה של כל ההבנות, החוקים הבינלאומיים והחלטות האו"ם הנוגעות לכך". לדברי מדינות ערב, יש להחרים את אדידס משום שנתנה חסות למרתון שעבר גם במזרח העיר, הנמצא, לטענתם, תחת כיבוש.

מרתון ירושלים. עומר מירון
ראש מועצת שרי הספורט הערבים הכריז כי החרם יכלול את כל החברות שנתנו חסות למרתון שנערך בישראל, מרתון ירושלים בחודש שעבר/עומר מירון

"כל גורם שינסה לתמוך בכיבוש הישראלי בירושלים – יוחרם"

יו"ר הוועד האולימפי של הרשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, אמר כי ההחלטה על החרם התקבלה בעקבות בקשה שהוגשה על ידי הפלסטינים למדינות ערב. "מדובר במסר חד וברור מצד מדינות ערב למי שחושב שאפשר לתמוך בכיבוש הישראלי בירושלים", אמר רג'וב. "זה גם מסר לעולם לפיו ירושלים נמצאת בראש סדר העדיפויות של הערבים, המוסלמים והנוצרים", אמר .

רג'וב הוסיף כי "ירושלים תישאר מוסלמית ונוצרית. כל גורם שינסה לתמוך בכיבוש הישראלי בעיר הזו – יוחרם על ידי כל הערבים". רג'וב הסביר כי המסר נועד למוסדות הכלכליים הבינלאומיים. לדבריו, על מוסדות אלו "לכבד את החלטות האו"ם ולהפסיק לשתף פעולה עם מדיניות הכוח, הכיבוש וכפיית המציאות". עוד אמר רג'וב, כי המרתון שנערך בירושלים "היה פרובוקציה כלפי כל הערבים".

עוד כותרות בנושא:
לפני ט"ו בשבט: פרו-פלסטינים מקדמים חרם על קק"ל
קן לואץ' לפלסטינים: "לוודא שישראל תהיה מנודה"
לקראת ספטמבר: חשש מהתגברות חרמות נגד ישראל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully