וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ט"ו בשבט: פרו-פלסטינים מקדמים חרם על קק"ל

טל שלו

7.2.2012 / 17:06

ארגון המקדם חרמות על עסקים ישראליים קורא להחרים ימי הנטיעות של קק"ל ולנתק את כל הקשרים עמה כי היא "מעורבת בגירוש פלסטינים". שלשום התפרצו פעילים למשרדיה בפריז

פעילים פרו-פלסטינים פצחו בשבועות האחרונים בקמפיין רחב לקראת ט"ו בשבט הקורא להחרים את ימי הנטיעות של הקרן הקיימת לישראל (קק"ל). הפעילים מאוגדים תחת הארגון BDS (ראשי תיבות של "חרם, מניעת השקעות וסנקציות") המקדם חרמות על עסקים ישראליים וכן חרמות אקדמיים ותרבותיים כאמצעי לחץ על ישראל לשפר את כיבוד זכויות האדם בשטחה. במסגרת החרם הנוכחי על קק"ל, הפיץ הארגון עצומות הקוראות לעצור את פעילות הקרן, בטענה ששימשה "ככלי בטיהור האתני של הפלסטינים בנכבה של 1948 וממשיך לשחק תפקיד מרכזי בשימור משטר האפרטהייד הישראלי". הקמפיין זכה לתגובות ותמיכה מצד ארגוני שמאל קיצוני רבים בארצות הברית, אירופה וקנדה.

עוד במסגרת החרם, קראו הפעילים לארגונים סביבתיים שונים לא לתרום לקק"ל, לנתק את כל הקשרים עמה ולהחרים ימי נטיעות ותרומות מיוחדים לרגל ט"ו בשבט. לדבריהם, מטרתה העיקרית של קק"ל "היא רכישת אדמות לשימוש בלעדי של העם היהודי והיא מעורבת בגירוש פלסטינים מבתיהם, הרס כפרים ומניעת שיבת פליטים על ידי נטיעת עצים בשרידים של בתיהם שנהרסו". לטענת הפעילים, הקרן הקיימת משתמשת במניעים סביבתיים כ"כיסוי לטיהור אתני".

בקמפיין תומכים ארגוני שמאל קיצוני ברחבי העולם

על רקע החרם, אירעה שלשום תקרית אלימה במשרדי קק"ל בפריז, עת הגיעו פעילים פרו פלסטינים לאירוע החגיגי לציון 110 שנים לקרן. המפגינים פרצו לתוך הבניין, סגרו בשרשראות את דלתות המשרד ותלו במקום דגל פלסטין. כוחות הביטחון בבירה הצרפתית הוזעקו למקום על ידי אנשי השגרירות הישראלית ופינו עשרות מפגינים. יחד עם זאת, המתפרעים לא הפריעו לטקס שהתקיים באולם סמוך. באירוע החגיגי השתתפו שגריר ישראל בפריז יוסי גל, עובדי השגרירות, יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, ח"כ דני דנון ויו"ר קק"ל אפי שטנצלר.

בשנה האחרונה "זכו" חברות ישראליות רבות הפועלות בזירה הבינלאומית, כמו "אהבה", "בטר פלייס" ו"מקס ברנר", להיות מושא להפגנות ולקריאות חרם של פעילי ה-BDS. במקביל, גם בקמפוסים ובאיגודים המקצועיים פועל לובי פרו-פלסטיני חזק ורק בסוף השבוע האחרון התקיים כנס גדול ומתוקשר של פעילי החרם באוניברסיטת פנסילבניה, שזכה לסיקור תקשורתי רחב בקרב יהדות ארה"ב. ראשי האוניברסיטה המכובדת הבהירו כי הם מתנגדים לפעולותיה של התנועה, אך מחויבים לקבל את המפגש האקדמי מטעמי חופש הביטוי. אחת הנואמות בכנס היתה הסופרת שרה שולמן, שעוררה בחודש נובמבר האחרון סערה בארה"ב, כאשר פרסמה מאמר בניו יורק טיימס תחת הכותרת "ישראל ופינקוושינג", שהאשים את ישראל בשימוש מכוון במניפולציה בהישגי הקהילה הגאה הישראלית היוצר מצג שווא של מדינה פתוחה וליברלית תוך כדי התעלמות והלבנה של ההפרות המתמשכות של זכויות האדם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה.

שר החוץ הקנדי, ג'ון ביירד, התייחס לתופעת הדה-לגיטימציה כלפי ישראל בשבוע שעבר במהלך ביקורו בארץ והגדיר אותה "אנטישמיות חדשה". ביירד גינה את ה"מטח הבלתי פוסק של דמוניזציה רטורית, מוסר כפול ודה לגיטימציה?, הסוחף, לדבריו, את העולם ומכוון ישירות לעם היהודי. לדבריו, החרם "משתמש בצורה מעוותת בשיח זכויות האדם על מנת להשיג מטרתו".

עוד פעילויות מחאה נגד ישראל בעולם
לקראת ספטמבר: חשש מהתגברות חרמות נגד ישראל
ישראל "הגאה בעולם", או סתם צבועה בוורוד?
קן לואץ' לפלסטינים: "לוודא שישראל תהיה מנודה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully