וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בניו יורק: פרופסור צרפתי מת עירום במלון

משטרת התפוח הגדול פתחה בחקירה לבירור נסיבות מותו של רישאר דקואן, נשיא "המכון ללימודים פוליטיים" הנחשב בפריז, שהוגדרו "חשודות". ואיך קשור כל זה ל"צופן דה וינצ'י"?

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ)

בפעם השנייה בתוך שנה, פותחת משטרת ניו יורק בחקירה בעלת פרופיל גבוה המערבת אישיות בכירה מצרפת ובית מלון: לאחר שהדיה של פרשת דומיניק שטראוס-קאהן כבר שככו בתפוח הגדול, נפתחה הלילה (רביעי) חקירה לבירור נסיבות מותו של רישאר דקואן, פרופסור למדע המדינה ונשיא אחד המוסדות האקדמיים המוערכים בצרפת ואף בעולם כולו, שגופתו נמצאה עירומה בחדר המלון שלו בעיר, בנסיבות שהוגדרו "חשודות" - ייתכן רצח או התאבדות.

דקואן בן ה-52 היה נשיא "המכון ללימודים פוליטיים" בפריז, שנחשב למוסד העילית בו מתחנך דור העתיד של המדינאים והפוליטיקאים של צרפת. כמו כן, שימש כיועץ לענייני חינוך לממשלת צרפת. ב-2005 קיבל את אות ליגיון הכבוד של צרפת, בין היתר לאות הוקרה על פעילותו לקידום כולוסיות חלשות. הוא הגיע השבוע לניו יורק כדי להשתתף בכנס באוניברסיטת קולומביה, וכשלא הופיע אתמול ליומו הראשון של הכנס - התקשרו עמיתיו למלון "מיכאלאנג'לו" במרכז מנהטן שבו התאכסן. אנשי צוות המלון נכנסו לחדר בקומה השביעית - ומצאו את גופתו העירומה על המיטה.

פינוי גופתו של רישאר דקואן, נשיא "המכון למחקרים פוליטיים" בפריז (מימין), ממלון "מיכאלאנג'לו" בניו יורק בו נמצאה גופתו, 3 באפריל 2012. רויטרס
גופתו של דקואן מפונה מהמלון, אתמול/רויטרס

אף שעל הגופה לא היו כל סימני אלימות ולא היו כל עדויות שהחדר נפרץ, בכל זאת היו בזירה לא מעט סימנים "מחשידים" נוספים - כך עולה מדיווחי מקורות משטרתיים לכלי התקשורת השונים. בין היתר, שרר אי סדר בחדר, והיו בו עדויות לכך שנכחו בו אנשים נוספים, שאף שתו אלכוהול (אם כי נשמעו גם העכות לפיהן הבלגן נגרם על ידי עובדי המלון, לאחר מציאת הגופה). גם העובדה שהגופה הייתה עירומה היא כמובן מחשידה. ממצא מחשיד נוסף הוא כמה מחפציו של דסקואן, בהם הטלפון הנייד שלו, שנמצאו זרוקים על גגון בקומה השלישית, לאחר שכנראה הושלכו מחלון החדר. בחדר נמצאו גם תרופות מרשם, אולם לא ברור אם מילאו תפקיד כלשהו במותו.

לפי ההערכות, דקואן עדיין היה חי בשעה תשע בבוקר, אז דיווחה חדרנית כי שמעה נחירות מחדרו. בני משפחה שהתאכסנה בחדר הסמוך סיפרו לחוקרים כי בשעות הלילה המאוחרות שמעו קולות של כמה אנשים הבוקעים מחדרו. עוד דיווחו כי שמעו לפחות שני אנשים משוחחים במסדרום לאחר שיצאו מהחדר, בין 8:00 ל-9:00 בבוקר.

רישאר דקואן, נשיא "המכון למחקרים פוליטיים" בפריז (מימין), במפגש עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, יוני 2009. רויטרס
שימש גם כיועץ של ממשלת צרפת. דקואן עם הנשיא ניקולא סרקוזי, לפני כשנתיים/רויטרס

עורכי הבלוג "גוקר", שסיקר את המקרה, ציינו היום כ"קצה חוט" אפשרי בפרשה את הדמיון המסוים בין הנסיבות בהן נמצאה הגופה לפרטים שונים מסצינת הפתיחה של הסרט "צופן דה וינצ'י" (בה נמצאת גופה עירומה במוזיאון הלובר בפריז). במשטרה לא התייחסו בינתיים לתיאוריה הזו. "אנחנו לא פוסלים שום אפשרות", אמר ל"ניו יורק דיילי ניוז" דובר משטרת ניו יורק, פול בראון. "אנחנו בודקים את האפשרות שהיה עוד אדם בחדר". החוקרים ממתינים כעת לתוצאות נתיחת הגופה, כדי להבין מה הייתה סיבת המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully