וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "בחדרי חרדים": "דרעי ופורוש היו יעד לסחיטה"

גורם המעורב בפרטי החקירה מספר ששמות השניים, שר וסגן שר מוכרים, נקשרים בעניין חשדות הסחיטה. "מדובר גם בחברות ורבנים בכירים, חלקם עוד משותקים מפחד". השניים מכחישים

שניים מנבחרי הציבור המפורסמים בתולדות המגזר החרדי - השר לשעבר אריה דרעי, וסגן השר לשעבר מאיר פורוש - הם שניים מאישי הציבור ששמותיהם נקשרו בחשד שנסחטו על ידי אתר החדשות "בחדרי חרדים", במסגרת הפרשה שהותרה אתמול (שני) לפרסום. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר הערב גורם המעורה בפרטי הפרשה אודות "נסחטים" פוטנציאליים נוספים. "מדובר גם בחברות כלכליות ורבנים נכבדים, אישי ציבור ואנשים בכירים בלשכות של סגני שרים ששיתפו פעולה והיו אפילו בלדרים לסחיטה", ציין הגורם. בין הקורבנות נמנים גם אלה שנקראו בימים האחרונים לחקירה במשטרה, כדי למסור את עדותם, "אך חלקם עדיין משותקים מפחד", מציין הגורם.

אריה דרעי השיא את ביתו דסי דרעי - מאי 2010. עומר מירון
נסחט? דרעי/עומר מירון

"או שאתה נשחט, או שאתה נסחט" - כך תיאר הפרסומאי ואיש העסקים החרדי דודי זילברשלג, את חשדות הסחיטה המיוחסות לאתר החדשות "בחדרי חרדים". זילברשלג התייחס לפרשה שהותרה מוקדם יותר לפרסום, ובמסגרתה נסחטו, על פי החשד, בכירי העולם החרדי, לרבות אישי ציבור ורבנים, בתמורה להסרת פרסומים שליליים אודותיהם באתר. "מדובר בפרשת הסחיטה הגדולה בתולדות ישראל", אמר זילברשלג, "גם במשך הזמן, גם בכמות הנסחטים וגם בכמות הכסף. מדובר בחברה שלמה ששותקת כמו כבש, שמובילים אותה לטבח, ואנשים פה מתפקדים בשני ערוצים - או שאתה נסחט או שאתה נשחט". זילברשלג אמר כי סיפר את הדברים גם למפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, לאחר שגם הוא הציג עצמו כ"נפגע של האתר".

הרב פינטו דווקא לא נכנע ללחצים

זילברשלג תיאר שבעניינו, אנשים שרצו ברעתו שילמו סכום כסף "אגדי", כדבריו, על מנת לשחוט אותו. זילברשלג סיפר כי הגיש תביעת דיבה בעזרת עורך הדין דרור ארד-אילון אודות הפרסומים, שבין היתר תיארו רומן שלו עם אשה נשואה. עוד אמר זילברשלג כי לפי הנתונים, שנבדקים כעת על ידי המשטרה, לחשודים הוצע סכום של 150 אלף דולרים תמורת הפרסומים השליליים. לדבריו, ההליכים הראשוניים בתביעת הדיבה היו אמורים לצאת לדרך ממש בימים אלה, אלא שהתפתחויות החקירה, מטבען, יעכבו את העניינים.

לדברי זילברשלג, היה גם מי שהצליח לעמוד בגאון בלחץ הסחיטה, דוגמת הרב המוכר יאשיהו פינטו. "מהשלב הראשון הוא לא הסכים להיסחט", מתאר הפרסומאי, "והוא עמד בגל עכור מאוד שהפעילו נגדו. כתבו עליו דברים שיכולים להרוס את הקיום שלו - והוא התמיד לכל אורך הדרך בחוסר הרצון להתכופף. אני חושב שהוא תרם תרומה משמעותית מאד לסוף הפרשה".

גורם אחר המעורה בפרטי החקירה ידע להוסיף פרטים עליה, ובין היתר סיפר על פריצת הדרך בפרשה. "היה איש אמיץ, שכשעלו פרסומים בפורום של האתר שנועדו לסחוט אותו, אזר אומץ, הלך לפגישה איתם, קיבל דרישה שיש לבדוק את נכונותה אודות באזור ה-120 אלף דולר, תיעד הכל, הגיש תלונה במשטרה ומסר לה את החומרים - וזה חתם את החקירה והוביל אותה למקום הזה", סיפר הגורם.

בסביבתו של דרעי שללו את הפרסומים מכל וכל. "ממש ממש לא, אין לי מושג מאיפה השמועה", ציין גורם בקרבתו של השר לשעבר. גם הרב מאיר פורוש שלל לחלוטין את הדיווחים.

עוד בנושא
חשד: בכירי ”בחדרי חרדים” סחטו אישי ציבור כדי להסיר פרסום שלילי
חקירת משטרה נגד גורמים באתר ”חדרי חרדים”

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully