וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע: מחבל חמוש נורה כשניסה להסתנן מעזה

2.4.2012 / 7:30

שני מחבלים חמושים ניסו לחדור לישראל בחסות הערפל באזור הגדר המקיפה את הרצועה. כוח צה"ל פתח באש לעבר השניים והרג אחד מהם. על גופתו נמצאו רובה, מחסניות וסכין קומנדו

הותר לפרסום: כוחות צה"ל מהחטיבה הדרומית של אוגדת עזה סיכלו במוצאי שבת ניסיון חדירה של שני מחבלים לשטח ישראל. בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון התקדמו בחסות הערפל שני מחבלים חמושים מכיוון גדר המערכת בדרום הרצועה. כוח של צה"ל זיהה את שני המחבלים ופתח לעברם באש, ממנה נהרג אחד מהם.

בסריקות שנעשו בשטח הפלסטיני אותרה גופת המחבל כשעליה רובה, מחסניות, סכין קומנדו ואמצעי לפריצת גדר. גורם צבאי אמר: "הכוחות לאורך הגדר בחטיבה הדרומית הפגינו ערנות ודריכות והצליחו לסכל פיגוע נגד כוחות צה"ל או אזרחים. עד כה לא ברור השיוך הארגוני של המחבל".

חיילי צה"ל בעזה. AP
"הכוחות לאורך הגבול הפגינו עירנות"/AP

לאחרונה סוכל פיגוע נוסף שתוכנן לצאת מהרצועה, כשלפני כשבועיים דווח כי כוחות שב"כ עצרו פעיל חמאס תושב רפיח, מחמוד אבו עאדרה, החשוד בתכנון פיגוע חטיפת חייל ופיגוע התאבדות באזור אילת.

אבו עאדרה נעצר כשניסה יחד עם פלסטינים נוספים להסתנן לישראל מרצועת עזה, ומיד לאחר מעצרו - כבן למשפחה החברה בארגון חמאס - הועבר לחקירת שב"כ במהלכה הודה כי לפני כשנה, במהלך חודש פברואר 2011, הוא ברח לסיני דרך מנהרה בעקבות הסתבכות בפלילים ולאחר מכן פנה לדרך הטרור. במהלך השהייה בסיני הצטרף אליו יונס שלוף, אף הוא תושב רפיח, פעיל חמאס אשר תואר על ידי אבו עאדרה כמפקד במערך הארטילריה ואחראי על מערך התצפיות של חמאס בסיני.

מהחקירה התברר כי יונס שלוף ביקש מאבו עאדרה לפעול עבור חמאס בסיני, לבצע תצפיות ולצלם מוצבים ישראלים לאורך הגבול עם ישראל לצורך ביצוע פיגוע טרור. עוד נמסר מהשב"כ כי אבו עאדרה הבין משלוף כי ישנם גורמים נוספים בסיני המבצעים איסוף מודיעיני לצורך ביצוע פיגועים עבור חמאס, וחלקם אף מקבלים עבור פעילות זו סכומי כסף גבוהים. לאחר שהביע את הסכמתו לפעול עבור חמאס בסיני, הוברח אבו עאדרה לרצועה דרך מנהרה על ידי פעילי חמאס.

במסגרת מלאכת איסוף מודיעין עבור הארגון, הצליחו אבו עאדרה וקרוב משפחתו לחדור לשטח מדינת ישראל כדי לאסוף מודיעין מדויק יותר תוך כדי שהם בוחנים את דרכי הגישה אליהם. לקראת סוף שנת 2011 הביע עאדרה את הסכמתו לבצע פיגוע משולב נגד צה"ל תוך כדי ביצוע ירי נ"ט ושיגורי רקטות מסיני. הודגש בפניו כי הפיגוע יכלול חטיפת חייל והחדרת חוליית מתאבדים לאילת. לדברי עאדרה, הכשרת המפגעים לפיגוע חוליית המתאבדים הושלמה וכן הוכנה התשתית להובלתם בסיני אולם הם ממתינים כעת להבשלת התנאים למימושו. כתב האישום שהוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע מייחס לעאדרה מגע עם סוכן חוץ, חברות בהתארגנות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג רצח, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג חטיפה, כוונה לפגוע בביטחון המדינה ועוד.

עוד בנושא
הותר לפרסום: סוכל ניסיון חטיפת חייל בדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully