וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האתרים המפורסמים בעולם כיבו את האורות

1.4.2012 / 12:02

מה משותף למגדל אייפל בפריז, האמפייר סטייט בניו יורק, הפרתנון ביוון ובורג' ח'ליפה בדובאי? כולם כיבו את האורות לרגל שעת כדור הארץ כדי להעלות המודעות לנושאים סביבתיים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

רבים מתושבי כדור הארץ בוודאי נדהמו אתמול (שבת) כשאתרים מפורסמים ברחבי העולם הוחשכו לחלוטין. זו לא הייתה נפילת מתח, או מתקפה בינלאומית, אלא החשכה יזומה במסגרת "שעת כדור הארץ" שמטרתה להגביר את המודעות לסוגיית איכות הסביבה ושינויי האקלים.

גורדי שחקים הפכו לשעה לכמעט בלתי נראים, כמו במקרה של בניין האמפייר סטייט בניו יורק, ושל המגדל הגבוה בעולם שממוקם בדובאי – בורג' ח'ליפה. האקרופוליס באתונה נראה כאילו חזר אלפי שנים אחורה בזמן, כשמקדש הפרתנון נותר בעלטה מוחלטת. אחד ממוקדי התיירות המפורסמים בעולם, מגדל אייפל המפורסם בפריז, נותק אף הוא מזרם החשמל למשך שעה, כמו גם הסמלים הכי מוכרים של העיר סידני שבאוסטרליה – הגשר החוצה את הנמל ובית האופרה.

"שעת כדור הארץ" מצוינת בכל שנה מאז שנת 2007 על ידי "הקרן העולמית לשימור חיות הבר", וצוינה לראשונה בסידני. במסגרת השעה, מתבקשים תומכי היוזמה ברחבי העולם לכבות את כל האורות ומכשירי החשמל בבית למשך שעה אחת, לטובת איכות הסביבה. ישראל הצטרפה ליוזמה ב-2008, אז הוחשכו בין היתר לשעה גם מגדלי עזריאלי בתל אביב. בישראל מציינים את שעת כדור הארץ ב-23 באפריל.

"שעת כדור הארץ" בישראל בשנה שעברה:
שעת כדוה"א: הישראלים חסכו יותר חשמל מבעבר
בירה בעלטה: צפו בירושלים של "שעת כדור הארץ"
"שעת כדוה"א": ב-20:00 מכבים את האור למשך שעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully