וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "שטייניץ פתר את משבר הדלק בדרך אחראית"

טל שלו

1.4.2012 / 11:36

בדבריו בפתח ישיבת הממשלה, ניסה ראש הממשלה להקל על המבוכה בעקבות ההודעה החד-צדדית על הפחתת המס על הדלק, ובירך את שר האוצר על חלקו במהלך. שטייניץ: "הקרדיט לא חשוב"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מערכת וואלה!, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) להחלטה למתן את העלאת מחיר הדלק הלילה, באמצעות הפחתת מס הבלו. לאחר המבוכה שנוצרה אתמול כשנתניהו הודיע על ההחלטה שעתיים לאחר ראיון של שר האוצר, יובל שטייניץ לערוץ 2, בה הגן על העלאת מחיר הדלק, הוא ברך הבוקר את שטייניץ ואת משרדו, "על הדרך האחראית שבה הביאו לפתרון המשבר".

מחיר הדלק עלה הלילה בחמש אגורות לליטר, והגיע למחיר שיא של שמונה שקלים לליטר בשירות מלא. ההתייקרות התמתנה מעט, מהעלייה המתוכננת של 20 אגורות לליטר, בעקבות התערבותו של ראש הממשלה. בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי אינו יכול לשלוט במחיר הדלק העולמי. "מחיר הדלק העולמי אינו תלוי בנו, אבל אנחנו יכולים לנסות להקל בצורה מדודה ואחראית על מצוקות האזרחים", הוא ציין בפני השרים. "הורדנו בפעם הרביעית תוך שנה את המס על הדלק בסכום מצטבר שגדול מ-80 אגורות. בסך הכל המס בישראל קטן יותר מרוב מדינות אירופה".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 1/4,מרץ 2012. רויטרס
"אנחנו לא שולטים במחיר הדלק העולמי". ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

"הדבר הכי חשוב הוא לשמור על מסגרת תקציבית, הבהיר נתניהו. "אנו צריכים את המסים כדי לקנות עוד סוללות של 'כיפת ברזל', כדי להשלים את סלילת הגדר בגבול מצרים, לממן חינוך חינם מגיל שלוש ולעזור לקשישים ולנזקקים".

שטייניץ: "טוב מאוד שנתניהו מקבל את הקרדיט"

השר שטייניץ דיבר אף הוא בפתח ישיבת הממשלה, והתייחס לנושא ההודעה על הפחתת המס, וציין כי ההחלטה לא התקבלה בין רגע. "מדובר בהחלטה מושכלת, לאחר שבוע שלם של דיונים בין אנשי האוצר לאנשי משרד ראש הממשלה", אמר שטייניץ. הוא עוד הוסיף כי ממשלת נתניהו מנהלת קרב מגן על כלכלת ישראל, ומשקיעה יותר מכל ממשלה אחרת בהקטנת העוני. "נמשיך לשים את הצמיחה וההשקעות בראש מעיינינו, כי זו חובתנו כממשלה".

מוקדם יותר הבוקר, כשנשאל בראיון לגלי צה"ל על תחושותיו בנוגע לעובדה שנתניהו לקח את הקרדיט על ההחלטה למתן את ההתייקרות, אמר שטייניץ: "טוב מאוד שראש הממשלה מקבל את הקרדיט. שאלת הקרדיט היא פחות חשובה. מה שחשוב באמת זה שכאשר באירופה, באמריקה ובכל העולם, מיליוני אזרחים סובלים מירידה ברמת החיים בגלל המשבר הגלובלי, במדינת ישראל הקטנה הצלחנו להגן על הכלכלה. כל השאר זה רעשי משנה".

השר שטייניץ הדגיש כי המהלך עליו הודיע ראש הממשלה הוא מהלך סביר לדעתו. "ברגע שמצאנו את המענה הנכון, הכי נכון מבחינה כלכלית, שזה קיצוץ של התייעלות, זה מהלך סביר", הסביר שר האוצר. "התפקיד העליון שלי כשר האוצר זה להגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל. כדי לעשות את זה, אני חייב לשמור על כך שגם כשעושים מהלך כמו אתמול זה לא יהיה על חשבון מסגרת התקציב". לדבריו, אם דרך המימון הנכונה היא תמורת התייעלות של הממשלה, אז מבחינה כלכלית יש מענה נכון להוזלה הזאת.

מחיר הדלק עלה - הישג של נתניהו? מה דעתכם? הצביעו בפייסבוק

החלפת מחירי הדלק. דרור עינב
החלפת מחירי הדלק הלילה, 7.7 בשירות עצמי/דרור עינב

שר הפנים, אלי ישי, ברך את נתניהו בכניסה לישיבת הממשלה על ההחלטה המהירה שקיבל בנושא מחיר הדלק. עם זאת, אמר ישי שבכוונתו לכנס בשעות הצהריים את שרי סיעת ש"ס לדיון במשבר. "אנחנו, כנבחרי ציבור, צריכים להיות יותר קשובים", ציין ישי. "המצב בלתי נסבל ולא יאה למדינת ישראל. צריך לשנות את סדרי העדיפויות, כך שהציבור ישלם פחות. אנחנו נציע שורה של הצעות נוספות שיקלו על השכבות החלשות והביניים".

גם תעריפי החשמל עלו הלילה ב-8.3%. בהקשר הזה, הסביר שטייניץ כי העלייה נובעת מהעובדה שנעצרה העברת הגז ממצרים, אך ציין כי הממשלה בלמה עלייה גדולה הרבה יותר במחיר, בגובה של 40%. "יש תקשורת אחראית, שמבינה שהעלייה במחיר החשמל נובעת מהעובדה שהגז ממצרים לא מגיע, ומברכת על כך שבמקום לעלות ב-40% זה עולה רק בכ-8%, ויש תקשורת לא אחראית שבאה ומציגה את זה כסוף העולם, אף תוך עיוות של הנתונים, ובלי להגיד שזה חזרה למחירי החשמל של 2008, עד שיגיע הגז ממצרים", ציין השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully