וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנע ללחץ: נתניהו הורה להפחית את התייקרות הדלק

טל שלו

31.3.2012 / 20:03

בחצות, היה אמור להגיע מחיר הדלק לשיא חדש. בעוד שבתל אביב מתקיימת הפגנה נגד יוקר המחייה, רה"מ הודיע: התעריף יעלה רק בחמש אגורות. ומנין המימון? "התייעלות בממשלה"

בעוד שבכיכר רבין בתל אביב מתקהלים מפגינים כדי למחות על יוקר המחייה, ראש הממשלה הורה הערב (שבת) להעלות את מחיר הדלק בחמש אגורות בלבד, במקום בעשרים אגורות. עם זאת, מחיר החשמל בכל זאת יתייקר, ויעלה בכתשעה אחוזים. כעת, מחירו של ליטר בנזין בתחנות הדלק יעלה 7.79 שקלים בתדלוק עצמי ושמונה שקלים "בלבד" בעמדת מתדלק.

הלילה בחצות היה אמור מחיר הבנזין לזנק שוב ולחצות את רף שמונה השקלים. במה שנראה ככניעה ללחץ הציבורי, ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ, התערבו ברגע האחרון, חמש שעות לפני מועד עדכון התעריף, והורו להפחית את שיעור ההתייקרות.

הפגנה בכיכר רבין בתל אביב נגד התייקרות הדלק, החשמל והמים. נמרוד סונדרס
ההפנגה הערב, בכיכר רבין, תחת הכותרת "עבדים לדלק"/נמרוד סונדרס

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הוחלט להמשיך להפחית את מחירי הדלק בעשר אגורות לליטר בנזין גם החודש". בלשכת ראש הממשלה הדגישו שזו הפעם השלישית מאז תחילת 2012, שהמס על הדלק מופחת, וכי "מתחילת השנה בלמה הממשלה עלייה של 65 אגורות לליטר". עוד אמרו בלשכת נתניהו כי מימון הפחתת המס מתלווה "לתכנית התייעלות במשרדי הממשלה, שהוכנה בשבועות האחרונות במשרד האוצר, שנועדה לשמור על המסגרת התקציבית". מלשכתו של שר האוצר יובל שטייניץ נמסר כי "הפתרון, באמצעות המנגנון הממשלתי, הוא הפתרון הנכון".

מוקדם יותר: שטייניץ הגן על ייקור מחירי הדלק

רק שעתיים לפני הודעתו של נתניהו, התארח שר האוצר שטייניץ בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, והגן על החלטת האוצר לייקר את מחירי הבנזין. כשנשאל אם יהיה סיכוי לבלום את התעריפים המאמירים, אמר שר האוצר כי "הכל נמצא בדיונים, אך כרגע, לצערי, אין בידיי הודעה משמחת".

בהתייחסו לעליית המחירים ולהשפעתם על כיס הצרכן, אמר שטייניץ בריאיון כי "אזרחי ישראל משלמים מחירי דלק גבוהים יותר בגלל הסנקציות המוטלות על אירן". לדבריו, "כמה שזה קשה, אני בטוח שישראל מעדיפה לשלם קצת יותר על דלק, מאשר לקבל איום של אירן גרעינית". הוא אמר כי הסנקציות שהטיל המערב על אירן, יצואנית הדלק השלישית בגודלה בעולם, עובדות. "הכלכלה האירנית על סף קריסה", ציין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully