וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה סיכלה ניסיון אירני להבריח נשק כימי לסוריה

ניר יהב

1.4.2012 / 9:09

בפעם השנייה השנה, רשויות הביטחון בטורקיה עצרו משאיות שניסו להעביר לדמשק חומרים שעלולים לשמש נשק קטלני נגד המורדים. ארדואן: התירוץ להברחה- "החומרים מיועדים למפעלים"

המתיחות בין אנקרה לדמשק מגיעה שוב לשיא חדש, כשראש ממשלת טורקיה מאשים את אירן בהברחת נשק כימי לידיו של הנשיא אסד.

רשויות הביטחון בטורקיה איתרו ועצרו כמה משאיות שנשלחו מאירן לסוריה, שבמטען נתפס חומרים כימיים. היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" מצטט הבוקר (ראשון) את ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, באומרו כי "ההסבר האירני לדברים הוא שהחומרים מיועדים לאחד המפעלים בסוריה, אולם אנו יודעים שמחומרי דשן ניתן לייצר נשק כימי". את הדברים אמר ארדואן למשלחת הסורית בוועידת "ידידי סוריה" שנפתחה באיסטנבול.

כמו כן, דווח כי שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, שהגיע לכינוס באיסטנבול ושוחח גם הוא עם המשלחת הסורית, אמר לחבריה כי ועידת "ידידי סוריה" נשענת על מספר עקרונות, בהם תמיכה מלאה וברורה בעם הסורי. לפי העיתון, השר הטורקי אמר לשליחים הסורים כי אנקרה "אינה מעוניינת במשטר מסוג הזה לצדה". עוד דווח כי טורקיה תפעיל לחצים על מדינות נוספות, כדי שיחזירו מדמשק את שגריריהן.

נאומו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בוועידת "ידידי סוריה" באיסטנבול. אפריל, 2012. רויטרס
נאומו של ארדואן בוועידת ידידי סוריה, הבוקר באיסטנבול/רויטרס

"ועידת ידידי סוריה" השנייה נפתחה היום באיסטנבול, ומשתתפים בה נציגים מ-75 מדינות ומשישה ארגונים בינלאומיים, בהם 44 שרי חוץ. לפי דיווח העיתון הלונדוני, בפגישה בין ארדואן לנציגי המשלחת הסורית – שבראשם עומד בכיר מתנגדיו של הנשיא אסד, בורהאן רליון, אמר רליון כי הוועידה תעניק ליוזמתו של שליח האו"ם, קופי אנאן, "הזדמנות של כמה ימים, ולא יותר מזה".

בפעם הקודמת, אירן טענה: "זה ציוד צבאי בלבד"

גם באמצע חודש ינואר, דווח כי אירן ניסתה להעביר לדמשק חומרים לייצור נשק כימי. בתקשורת הטורקית דווח כי ארבע משאיות שניסו לעבור את הגבול מטורקיה לסוריה נעצרו על ידי רשויות המכס הטורקיות, כשהן נושאות לוחיות רישוי של אירן. הן נתפסו באזור אוקופינאר, צפונית לעיר הסורית חמה. המשטרה, כך נטען, קיבלה מידע מודיעיני על אודות המטען החשוד, ואיתרה במשאיות לפחות 66 טונות של נתרן גופרתי, גלילים עמידים לחום וחומרי גלם נוספים. טורקיה שיגרה צוות מומחים לבדוק את החומרים, ועירבה בחקירה את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

השגרירות האירנית הכחישה כי מדובר בציוד צבאי בלבד המיועד לסוריה, וכך גם נהגי המשאיות עצמם, שטענו כי מדובר "בסך הכל בחומרי גלם המיועדים לתעשיות העור והברזל, ולבניית צינורות מים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully