וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן שלחה לסוריה חומרים לייצור נשק כימי"

התקשורת הטורקית דיווחה כי על ארבע משאיות אירניות שנעצרו לפני כשבועיים בגבול טורקיה-סוריה נמצאו בין היתר 66 טון של נתרן גופרתי. אירן מכחישה: "חומרים לתעשיית העור"

האם אירן ניסתה להעביר חומרים לייצור נשק כימי למשטרו של בשאר אסד בסוריה? התקשורת הטורקית דיווחה אתמול (שישי) כי חומרים שכאלה נמצאו בתוך ארבע משאיות שניסו לעבור את הגבול מטורקיה לסוריה ונעצרו על ידי רשויות המכס הטורקיות לפני כשבועיים.

המשאיות, בעלות לוחיות זיהוי אירניות, נעצרו והוחרמו בגבול באוקופינאר, הנמצא צפונית לעיר הסורית חמה, לאחר שהמשטרה קיבלה מידע אודות המטען שהן נושאות. על פי הדיווחים, על המשאיות נמצאו 66 טון של נתרן גופרתי, גלילים העמידים לחום וחומרי גלם נוספים. טורקיה שיגרה צוות מומחים לבדוק את החומרים, ועירבה גם את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

השגרירות האירנית הכחישה כי מדובר בציוד צבאי מטעמה המיועד לסוריה, וכך גם נהגי המשאיות עצמם, הטוענים כי מדובר בסך הכל בחומרי גלם המיועדים לתעשיות העור והברזל, ולבניית צינורות מים.

טורקיה הטילה סנקציות כלכליות על שלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד בחודש נובמבר האחרון, וזאת לאחר שהטילה אמברגו על אספקת תחמושת לסוריה עוד בספטמבר, בעקבות האירועים האלימים במדינה.

עוד בנושא
טורקיה: החרמנו משאיות שנשאו נשק מאירן לסוריה
טורקיה מצטרפת לסנקציות: "שלטון אסד בסוף דרכו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully