וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מכריזה: "המערכה להפלתנו הסתיימה"

ניר יהב

31.3.2012 / 15:52

משרד החוץ הסורי מתעלם מהאלימות המשתוללת במדינה ומצהיר כי "אנחנו נמצאים במערכה לחיזוק היציבות והשגשוג בסוריה המתחדשת", אך גם כי "תכנית השלום של אנאן - אינטרס סורי"

בעוד שבעולם מגנים את האלימות המחריפה מיום ליום בסוריה, וכוחות הביטחון במדינה ממשיכים להפגיז מרכזי אוכלוסין, השלטון הסורי דווקא משדר תחושת ניצחון. "המערכה להפלתה של המדינה הסתיימה ללא שוב, וכעת אנחנו נמצאים במערכה לחיזוק היציבות והשגשוג בסוריה המתחדשת" - הבהיר היום (שבת) דובר משרד החוץ הסורי, ד"ר ג'יהאד מוקדסי, בראיון שהעניק לטלוויזיה הממלכתית, שנה לאחר פרוץ ההתקוממות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

לדברי מוקדסי, כעת, משהסתיים המאבק להפלת המשטר, על כל האזרחים לתמוך ברפורמות ובפיתוח המדינה. הוא תקף את הלחץ הבינלאומי על סוריה, אשר "נמצאת במערכה דיפלומטית מול עולם ערבי עוין", אולם הביע תמיכה ביוזמה הדיפלומטית האחרונה לסיום המשבר, בהתאם להצהרותיו של אסד מהימים האחרונים. "האינטרס הסורי הוא לאפשר לשליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, להצליח במשימתו", אמר מוקדסי בראיון.

השליח הבינלאומי המיוחד קופי אנאן בפגישה עם נשיא סוריה בשאר אסד, דמשק, 10 במרץ 2012. רויטרס
"האינטרס הסורי הוא לאפשר לשליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, להצליח במשימתו". ביקור אנאן בדמשק בתחילת החודש/רויטרס

מוקדסי הבטיח עוד כי צבא סוריה ייצא מהערים ברגע שיושב השקט: "אנחנו הבהרנו כי צבא סוריה נמצא במצב של הגנה עצמית והגנה על האזרחים, שנלקחים כבני ערובה ברוב השכונות בסוריה על מנת לפגוע ביציבותה של המדינה. הצבא לא שמח להיות בשכונות מגורים, והוא ייצא ללא שום הסכמים למיניהם ברגע שיושבו השקט והביטחון".

במקביל להצהרות - 21 הרוגים במדינה

בתוך כך, האופוזיציה בסוריה דיווחה כי עד הצהריים נהרגו 21 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה. אש חיה נורתה גם לעבר מפגינים בשכונת כפר סוסה שבלב דמשק. חלקם נטלו חלק בהלוויה של אזרחים סורים שנהרגו אתמול מאש כוחות הביטחון, במהלך הפגנות שפרצו בבירה הסורית, אז דווח כי כל המסגדים בשכונת נהר עיישה שבדמשק כותרו, מחשש להתפרצות הפגנות אלימות עם תום תפילות יום השישי.

כאמור, המאמץ הדיפלומטי לסיום הדיכוי האלים במדינה הולך ומתגבר בימים האחרונים, כשמוקד הלחץ מופנה אל עבר קבלתה ויישומה המיידי של תכנית ששת הנקודות, שיזם מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, אמר הלילה כי תכנית השלום היא "ההזדמנות האחרונה" עבור השלטון הסורי, וכי אסד ייאלץ להתמודד עם "צעדים תקיפים" של הקהילה הבינלאומית אם לא יממש את התכנית. גם מנהיגי ארצות ערב הודיעו כי הם תומכים בתכנית וקראו ליישומה "באופן מיידי ומלא", במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, שנערך השבוע בעירק. אנאן עצמו קרא אתמול לכוחות הביטחון של משטר אסד להגיע להפסקת אש, כפי שהתבקש בהצעת הפשרה שהציג. "אנו מצפים מבשאר אסד ליישם את התוכנית הזאת באופן מיידי", מסר דוברו, אחמד פאווזי, במהלך מסיבת עיתונאים בז'נבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טורקיה מצטרפת לסנקציות על סוריה. רויטרס
תכנית השלום היא "ההזדמנות האחרונה" עבור השלטון הסורי. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו/רויטרס

במקביל, הודיע אתמול משרד האוצר האמריקאי כי יטיל סנקציות על שלושה בכירים נוספים במשטר הסורי. אזרחי ארצות הברית ייאסרו לקיים קשרים עסקיים עם שר ההגנה הסורי דאוד רג'חה, סגן הרמטכ"ל מוניר אדנוב, וראש מערך האבטחה הנשיאותית זוואהיר שליש. בנוסף, הגיעה מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, לסעודיה, במטרה לקדם עוד אפשרויות לסיום האלימות.

עוד בנושא:
סוריה: הפגזות כבדות של הצבא בצפון המדינה
חיילים סורים הרגו שני כתבים זרים בגבול הטורקי
אחמדינג'ד לארדואן: "יחד, נגד המעצמות היהירו?ת"

לפניות אל הכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully