וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הפגזות כבדות של הצבא בצפון המדינה

ניר יהב

30.3.2012 / 14:02

בתום תפילות יום השישי פרצו המחאות נגד אסד בערים רבות בסוריה תחת הכותרת: "הערבים והמוסלמים נטשו אותנו". עד כה דווח על 33 הרוגים במהלך תקיפות הצבא ברחבי המדינה

כוחות צבא סוריה מפגיזים בארטילריה את העיר אל-קורייה שבצפון-מזרח המדינה - כך דיווחה בצהריים (שישי) רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". על פי הדיווח, במקום ישנם שישה הרוגים ופצועים רבים. עוד דווח כי צבא סוריה מפגיז ערים בסמוך לדרעא, בתים בעיר רדרה במחוז אידליב וכן פשט על שכונת ג'ובר בדמשק, בה דווח על הרוג אחד מאש הצבא.

בשלב זה עומד מניין ההרוגים על 33, אולם ההערכות הן כי מספר הקורבנות עוד ויעלה ויהיה גבוה במיוחד. לדברי האופוזיציה, כוחות הביטחון יורים אש חיה לעבר מפגינים בשכונת סכרי בחלב ועל פי הדיווחים יש נפגעים. עוד דווח כי איש חיה נורתה גם על מפגינים בדומא, בפרברי דמשק, וכי צבא סוריה פושט גם על אזורים נרחבים במחוז חמה, ומבצע מעצרים רבים של פעילים מתנגדי המשטר. גם במחוז דרעא מבצע הצבא הסורי גל מעצרים נרחב.

שנה להתקוממות בסוריה: המורדים נשבעים להמשיך במאבק. רויטרס
המפגינים בסוריה קראו: "הערבים והמוסלמים נטשו אותנו"/רויטרס

עם תום תפילות יום השישי, פרצו ברחבי המדינה הפגנות נגד המשטר המתקיימות תחת הכותרת "הערבים והמוסלמים נטשו אותנו", במחאה על כך שמדינות ערב אינן מתערבות כדי להפסיק את הטבח של המשטר הסורי בבני עמו. במקביל דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי כוחות הביטחון הסורים מכתרים את כל המסגדים בשכונת נהר עיישה שבדמשק מחשש להתפרצות הפגנות אלימות עם תום תפילות יום השישי.

אנאן מצפה מאסד ליישם התוכנית להפסקת האלימות

שליח האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן, קרא היום לכוחות הביטחון של משטר אסד להגיע להפסקת אש, כפי שהתבקש בהצעת הפשרה שהציג. "אנו מצפים מבשאר אסד ליישם את התוכנית הזאת באופן מיידי", מסר דוברו, אחמד פאווזי, במהלך מסיבת עיתונאים בז'נבה. מוקדם יותר נחתה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בסעודיה, במטרה לקדם אפשרות לסיום האלימות בסוריה.

אמש דיווחו דיפלומטים מערביים כי צוות קטן מטעם האו"ם יגיע בקרוב לסוריה כדי לערוך "תכניות מגירה" לשליחתם של פקחים למדינה, שמטרתם תהיה אכיפת הפסקת האש, באם אכן תושג כזו בזמן. הדיפלומטים הוסיפו כי התכנון נמצא בשלב ראשוני ביותר, ואף לא ברור אם ייעשה בו שימוש ואכן תישלח משלחת פקחים. אולם במידה וכן, סביר כי הפקחים יילקחו ממשימות או"ם אחרות באזור, כגון אלו שבגבול בין ישראל ללבנון וישראל לסוריה. כדי לאשר זאת סופית, תידרש החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, כמו גם הסכמה של סוריה עצמה.

עוד בנושא
פגישה נדירה בין ארדואן לחמינאי: "אירן תומכת באסד"
חיילים סורים הרגו שני כתבים זרים בגבול הטורקי
אחמדינג'ד לארדואן: "יחד, נגד המעצמות היהירו?ת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully