וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקר ברכבת הקלה בירושלים הואשם בניסיון רצח

גלעד גרוסמן

29.3.2012 / 13:00

מוחמד שומאן בן ה-18, שדקר לפני כשבועיים את החיילת יהודית אהרון בעת נסיעה ברכבת, החליט לבצע את המעשה בגלל תסכול ממצבם של הפלסטינים. הוא ניסה לברוח ולהעלים את הסכין

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד מוחמד שומאן, בן 18 מבית חנינה, הנאשם בניסיון רצח, בעקבות ביצוע פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים לפני כשבועיים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד גאולה כהן מפרקליטות מחוז ירושלים, שומאן יצא בבוקר הפיגוע מביתו בדרך לבית הספר בו למד, כדי להיבחן על שיעורי דת, כשהוא נושא בכיס מכנסיו סכין מתקפלת. כאשר הגיע לבית הספר, החליט שלא להיבחן, עזב את בית הספר ושוטט באזור העיר העתיקה.

הושפע מדיווחי החדשות

לטענת הפרקליטות, בשלב מסוים הוא עלה על הרכבת הקלה שנסעה לכיוון פסגת זאב, בתחנת "שועפאט המרכזית", והבחין בחיילת יהודית אהרון. אז, נכתב בכתב האישום, "בשל העובדה שהנאשם צפה במהלך שלוש השנים האחרונות בדיווחי חדשות של תחנת אלג'זירה, אלמנאר, אלקודס, אלאקצא ו-CNN וחש תסכול ממצבם של הפלסטינים ומהבידוק הביטחוני במעבר קלנדיה", הוא החליט שעליו "לעשות מעשה" ולרצוח את אהרון.

כאשר הרכבת עצרה בבית חנינה, הוא קם ממושבו, התקרב אל החיילת, שלף את הסכין מכיסו ודקר אותה בחזה משמאל. אהרון ניסתה להגן על גופה, ואז הנאשם דקר אותה פעם שניה, פצע אותה ביד ובחזה ונמלט מן הרכבת בריצה.

על פי כתב האישום, שומאן הגיע לביתו לבית חנינה, ולאחר מכן החליט לנסוע לרמאללה. הוא עלה על אוטובוס לכיוון רמאללה, ולאחר מספר דקות השליך את הסכין מהחלון כדי להעלימה בכדי שלא תהיה אפשרות לקשור אותו לדקירה שביצע. הוא נעצר בדרך לרמאללה, והפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד על פרשת הדקירה ברכבת הקלה:
החשוד בדקירה ברכבת הקלה "ביקש לנקום בישראל"
המשטרה: החשוד בדקירת החיילת בירושלים הודה במעשה
חשד לפיגוע: חיילת נדקרה ברכבת הקלה בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully