וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו שמות מדליקי המשואות - ללא בני מיעוטים

טל שלו

29.3.2012 / 12:04

לאחר פרסום השמות של מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות, התברר כי אין אף נציג למיעוטים ברשימה. יו"ר הכנסת מחה בתקיפות וקרא למצוא את הדרך לשלבם בטקס. "לתקן העיוות"

משרד ההסברה פירסם אתמול (רביעי) את זהותם של מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-64 למדינת ישראל, ובין האזרחים שייזכו לכבוד המיוחד ניתן למצוא את רוביק דנילוביץ?, ראש העיר באר שבע, יושב ראש "מקורות" ועוד. עם זאת, הרשימה המכובדת שפורסמה על ידי הוועדה הציבורית במשרד ההסברה והתפוצות, לא כוללת אף נציג בני מיעוטים.

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, מחה בתקיפות על כך וקרא לתקן את העיוות ברשימת מדליקי המשואות. "נושא הטקס השנה, 'המים כמקור חיים', איננו עניין ליהודים בלבד", אמר ריבלין והוסיף "כי זהו עניין לכל קבוצה בחברה הישראלית, דרוזים, ערבים, בדואים וכל מי שחולק עמנו את החיים במדינת ישראל". הוא הסביר כי הוא בטוח שהוועדה תמצא דרך לשלב בני מיעוטים ואמר כי "לא ייתכן שבטקס הממלכתי המרכזי שבו אנו חוגגים את עצמאותנו לא יינתן לכך ביטוי. לא מדובר רק בעניין סמלי אלא במציאות חיים שאסור לנו להתכחש לה". אחת האפשרויות שנבחנות כעת היא שנציג צה"ל לרשימת מדליקי המשואות יהיה בן מיעוטים ובכך תימנע הדרתם מהטקס.

מלשכתו של יו"ר ועדת השרים לטקסים וסמלים, שר התיירות סטס מיסז?ניקוב נמסר בתגובה לדברי ריבלין כי "לאחר שנים רבות בהם בחירתם של מדליקי המשואות הייתה בידי פוליטיקאים, לפני שנתיים יזם השר מיסז?ניקוב שינוי התקנון לבחירתם כך שהוועדה הציבורית, שמנוטרלת מלחצים ושיקולים פוליטיים תקבע את זהותם של מדליקי המשואות". שר התיירות הוסיף כי רשימת המדליקים "מבטאת כהלכה" את כך שנושא המים הוא "נושא מקומי וגלובלי, הנותן ביטוי לכל פרט בציבור הישראלי". ממשרד ההסברה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully