וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי יום העצמאות ה-63 נפתחו בהר הרצל

אירועי יום העצמאות נפתחו עם טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, שנערך בסימן "שנת ערבות הדדית". בטקס הדליקו משואה חברו של אלעד ריבן שנספה בכרמל וסבו של מוישי שהוריו נרצחו במומביי

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

טקס הדלקת המשואות הממלכתי שנועל את יום הזיכרון ופותח את אירועי יום העצמאות התקיים אמש (שני) בהר הרצל בירושלים. הטקס מסמל, כמו בכל שנה את תחילת חגיגות העצמאות ה-63 של מדינת ישראל. האירוע נערך בסימן "ערבים זה לזה - שנת ערבות הדדית".

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים בפתיחת הטקס, והשווה בין הנעשה במדינות ערב לבין ישראל. לדבריו, "בצד החשש שמה נמצא עצמנו במזרח תיכון מסוכן יותר, אנו בוטחים ובטוחים בעוצמתנו ואולם, כישראלים, איננו יכולים שלא להבחין בתעוזה של רבבות המפגינים, אלה הנוטלים את גורלם בידיהם, במאבק לחירות ולחופש ביטוי. במאבק למען מה שהיה מובן מאליו, לא רק לישראלים בדורנו, לא רק לישראלי בן תש"ח, אלא גם בבאזל, עת נוצר חזון מדינת היהודים. אל לנו להקל ראש במה שהשגנו. כנגד כיתות המלעיזים יש לומר שישראל של 2011, היא מדינת יהודית ודמוקרטית הזוהרת בגאון בלבו של מזרח תיכון מדכא ואכזרי".

"לצערי, נדמה שבשנת ה-63 לעצמאותנו רבים וטובים בתוכנו ראו בפסיפס הישראלי גזירה שיש להלחם בה ולא מציאות שיש להשלים ולחיות עמה", הוסיף ריבלין. "לאחר 63 שנים, הגיעה העת להיפרד והפעם באמת מאותה שאיפה נאיבית לישראליות אחת של כור היתוך. יכולתנו להותיר את שערי הישראליות רחבים דיו בפני קשת הדעות, על אף המחיר, היא האתגר הציוני החדש-ישן".

ריבלין אף התייחס בדבריו ריבלין לגלעד שליט ולחיילים הנעדרים רון ארד, זכריה באומל, יהודה כץ, צבי פלדמן, גיא חבר ומג'די חלבי, "אשר יצאו בשליחותנו וטרם שבו ממשימתם, ואשר אנו מתפללים שנזכה לחוג עמם את חג העצמאות הבא, יחד עם אחינו, בשרנו, האסיר יונתן פולארד", אמר ריבלין.

זמן קצר לאחר מכן הפריעו יואל שליט, אחיו של גלעד, חברתו יערה ומספר פעילים, למהלך טקס הדלקת המשואות כדי למחות על אוזלת היד של הממשלה, כדבריהם, בניסיון להחזיר את גלעד הביתה.

ישראל 2011: 7.74 מיליון תושבים

בטקס הדליקו משואה בין השאר כלאי אריג' ארכאב, עובדת סוציאלית דרוזית המייצגת את שירות בתי הסוהר וסער שפירא, מתנדב ב"צופי אש", חברו של הנער אלעד ריבן שנספה בשריפה בכרמל. משואה נוספת מודלקת על ידי הרב שמעון רוזנברג ששכל בנובמבר 2008 את בתו וחתנו בפיגוע בבית חב"ד במומביי. נכדו, מוישי, שניצל מהפיגוע, גדל בביתו. מדליק משואה נוסף הוא מיכאל גולדמן, ניצול שואה שסיפורו האישי היווה השראה לסרט "המכה ה- 81" שמדליק משואה לכבוד ציון 50 שנים למשפט אייכמן.

במהלך הערב ומחר יתקיימו אירועי יום העצמאות ברחבי הארץ. לקראת האירועים נערך מגן דוד אדום בכוננות הגבוהה ביותר. צוותי מגן דוד אדום יפעלו ברחבי הארץ בכוחות מתוגברים של חובשים, פרמדיקים, מגישי עזרה ראשונה, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועים בבמות הבידור בערים השונות.

כמו כן, במסגרת האירועים, אלפי שוטרים, שוטרי משמר הגבול ומתנדבי המשמר האזרחי התפרסו ברחבי הארץ. מערך התנועה מופעל באופן מוגבר להכוונה והסדרת התנועה. שוטרים רבים ומתנדבים, סמויים וגלויים, יתפרסו באזורי הבמות והבילויים למניעת תופעות פשיעה. בנוסף, תוגבר האכיפה כנגד עסקים אשר מוכרים משקאות משכרים וזיקוקים שאינם בהתאם לחוק או בניגוד לנוהלי הבטיחות.

לכבוד יום העצמאות פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מדינת ישראל מונה כ-7.746 מיליון תושבים. עוד עולה מנתוני הלשכה, כי האוכלוסייה היהודית במדינה מונה כ-5.837 מיליון בני אדם, המהווים 75.3% מהאוכלוסייה. האוכלוסייה הערבית מונה כ-1.587 בני אדם המהווים 20.5% ואילו השאר, בהם עולים וצאצאיהם שאינם רשומים כיהודים במשרד הפנים, מונה כ-322 אלף בני אדם המהווים 4.2% מכלל האוכלוסייה.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully