וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאריה לברווז: הבדיחה החדשה על חשבונו של אסד

ניר יהב

29.3.2012 / 12:00

באחד המיילים שנחשפו, כינתה אסמה אסד את בעלה, נשיא סוריה, "הברווז שלי". מתנגדי המשטר היצירתיים - ברשת ובשטח - מיהרו לרכב על הגל עם עשרות סרטונים, קריקטורות ובדיחות

כך הפך האריה לברווז (צולע): הבדיחה החדשה על חשבונו של נשיא סוריה מכה גלים ברשת - וגם בשטח. בערבית, פירוש המילה אסד הוא "אריה", אבל בשבועיים האחרונים מזוהה בשאר אסד עם חיה אחת בלבד - ברווז. הסיבה: דואר אלקטרוני ששלחה אליו אשתו, אסמה אסד, בו כינתה אותו בחיבה "ברווז" - והציתה הצית בשבועיים האחרונים את דמיונם של מתנגדי המשטר הסורי. עד מהרה נפוץ גל חדש של סרטונים, קריקטורות ובדיחות על חשבון הנשיא, הטובח בנתיניו כברווזים במטווח, וגם בהפגנות בשטח כבר בולטת דמות הברווז על השלטים המונפים.

הדואר המדובר נחשף, כמו עוד עשרות התכתבויות נוספות במעורבות משפחת אסד ובכירי המשטר הסורי, בעיתון הבריטי "גרדיאן". הוא נשלח ב-18 בינואר מרעייתו של נשיא סוריה "אל הברווז שלה". היא סיימה את ההודעה במילים: "הברווזה שלך".

המיילים של משפחת אסד - עוד כותרות:
בין התכתובות: טיפים מאירן, שירים לאייפוד, קניית נעליים
המלאכיות של אסד: הנשיא הסורי הקיף עצמו ביועצות
אסמה אסד הייתה הורגת בשביל זוג נעליים
בעקבות המיילים: גם אסמה אסד ב"רשימה השחורה"

מבחר ברווזי-אסד בסרטון לדוגמה:

מתנגדי המשטר הסורי העלו עוד עשרות רבות של סרטוניי ברווזים וקריקטורות ברווזים לרשת, בהן מושווה אסד למיני ברווזים מפורסמים, כמו דונלד דאק או דאפי דאק. בסרטון אחד מוצג אסד כברווז עם שפתיים אדומות האוחז במכונת ירייה. בסרטון אחר נראים מפגינים בעיירה זבדאני, הסמוכה לבירה דמשק, המחזיקים שלטים צהובים שעליהם נכתב "ברווז" וצועקים: "ברווז, שאלוהים ייקח את נשמתך". בדמשק ובערים נוספות נופפו המפגינים בבובות גומי של ברווזים במחאה נגד נשיאם.

מפגינים נגד שלטון אסד מציגים בובות של ברווזים בהפגנה בעיירה בינש, מחוז אידליב, צפון סוריה, מרץ 2012. רויטרס
זוג ברווזות המייצגות את אסמה אסד ושחרזאד ג'עפרי בהפגנה השבוע בעיירה בינש שבמחוז אידליב הצפוני/רויטרס

בחלק מהסרטונים מיוצגות גם שתי היועצות הצעירות של אסד, הדיל אל-עאל ושחרזאד ג'עפרי, עמן חושדים כי ניהל רומנים, כמו למשל בסרטון הבא, שכותרות "בשאר והדיל - ברווז ואווזה", וכבר זכה לכ-21 אלף צפיות. בתחילתו נראית כתובת גרפיטי בה נכתב "אסד או אף אחד" (חרוז בערבית), אלא שהמילה "אסד" נמחקה ובמקומה נכתב "ברווז":

אתרי האינטרנט ועמודי הפייסבוק של האופוזיציה הסורית היו מלאים עוד לפני כן בבדיחות הלועגות לאסד, ואלו מתמקדות כעת, בין היתר, במשחקי מילים בין המילה "ברווז" למילה "אריה". באחד מדפי הפייסבוק מכונים חיילי צבא סוריה "בריגדות הברווזים של אסד". עמוד אחר הוקם תחת הכותרת "יחד נעצור את הברווז". בדף אחר נכתב בבדיחות-הדעת: "אני ברווז ובשאר אינו מייצג אותי".

עמוד הפייסבוק "יחד נעצור את הברווז"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועוד מבחר סרטונים יצירתיים:

אסד, היועצות, ברווזים וג'ירפות:

מלעיגים את אסד, גם בלי ברווזים:

ועוד בונוס לסיום - נתניהו והברווז הגרעיני דאפי דאק:

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully