וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלאכיות של אסד: הנשיא הסורי הקיף עצמו ביועצות

מידע חדש ממשיך לעלות מתוך אלפי תכתובות הדואר האקלטרוני של הנשיא הסורי, ובהם מערכות היחסים הקרובות עם צעירות שייעצו לו. במקרה אחר, נשלחה אליו תמונת צעירה בעירום

תכתובות הדואר האלקטרוני של נשיא סוריה בשאר אסד ממשיכות לשפוך אור על התנהלות הרודן, שזה עתה צוין יום השנה לתחילת המחאה כנגדו. כעת, ממכתבי הדואר האלקטרוני שנשלחו לכאורה מאסד ואליו נחשפות - על ידי עיתון הגארדיאן הבריטי - מערכות היחסים הקרובות שניהל עם יועציו, ובראשם - שתי נשים צעירות.

שתי הצעירות הסוריות המשכילות, עדיל אל-עלי ושחרזאד ג'עפרי, חברות טובות שזכו לחינוך ליברלי והתגוררו בעבר בארצות הברית, ייעצו לנשיא סוריה במדיניות, בנאומים ובהתמודדות עם הלחץ הציבורי הגובר כנגדו בארצו מחד וכן עם הקריאות העולות להתפטרותו מרחבי העולם מאידך. ג'עפרי היא בתו של שגריר סוריה לאו"ם, ואל-עלי, בת לאליטה העלאווית המושלת בסוריה, מסתמנות כדמויות משפיעות וקרובות לנשיא. בין היתר, על פי תכתובות המייל, נראה כי היא עדכנה אותו על נוכחות העיתונאים הזרים בחומס, מה שמעלה את הטענה כי ייתכן ומותם של העיתונאים מארי קולווין ורמי אושליק - הוא רצח בכוונת תחילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל-על/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל-עלי מסתמנת כקרובה לאסד מבין השתיים. היא שבה לסוריה לאחר לימודים אקדמיים בארצות הברית ולימדה אנגלית באוניברסיטת דמשק, ועם פרוץ המחאה בסוריה היא התייצבה במלוא עוזה לצד הנשיא אסד, בחייה המקצועיים והאישיים כאחד. מתחקיר הגארדיאן עולה כי היא ניתקה את קשריה עם ידידיה שהביעו הזדהות עם האופוזיציה לנשיא.

אל-עלי וג'עפרי שלחו לאסד מיילים על בסיס קבוע, מהם מצטיירים קווים של מערכת יחסים קרובה ומיוחדת. באחד המקרים שלחה אל-עלי מייל ובו הכיתוב "כה חמוד, אני מתגעגעת אליך", לצד תמונת ארכיון של הנשיא כסטודנט צעיר. במקרה אחר היא שלחה לו צילום מסך של קבוצת אופוזיציה בפייסבוק: "אני מצטערת שכמה מהם כותבים בגסות אבל חשבתי שנוכל לאתר אותם". במקרים אחרים ייעצו לו השתיים להבליט עוינות לישראל בנאומיו והציעו לו להישמע "שקול והגיוני". עוד עולה מהמכתבים כי אל-עלי אף החמיאה לו הבגדים שבחר ללבוש באחד מנאומיו ועל "החכמה והכריזמה" שלו. על פי טענה אחרת, היא גם העבירה לו מיילים מגורמים אירנים. אף אחת מהשתיים לא הגיבה עד כה לחשיפת התכתובות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסד לצד תמונה של צעירה מעורטלת שלכאורה נשלחה אליו/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערה אחרת הקשורה בתכתובות קשורה להתכתבות של אסד עם אשה אחרת, שנותרה בעילום שם, ולכאורה שלחה לו תמונה שלה כשהיא מעורטלת. התמונה, שנחשפה בידי עיתון הטלגרף הלונדוני, מעלה את החשד כי אסד ניהל מערכת יחסים רומנטית מחוץ לקשר הנישואין בן 11 השנים שלו עם אשתו אסמה, שניצבה לצדו ללא היסוס לאורך השנה האחרונה.

מדובר בתכתובות אחדות מבין 3,000 הודעות דואר אלקטרוני שחשף עיתון הגארדיאן, ושהועברו אליו מארגון האופוזיציה "המועצה העליונה של ארגוני המהפכה", ומיוחסות, לטענת הארגון, לנשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו אסמה. הודעות הדואר האלקטרוני, המתוארכות מהשנה האחרונה, מתייחסות לאורח החיים הראוותני של בני הזוג בשנה האחרונה, לייעוץ שקיבל מאירן על אופן הדיכוי האלים של המהומות בארצו ולמעקב שלו אחר יישום הדיכוי, ולדברי האופוזיציה, הן אמינות. "הגרדיאן" טוען שערך בדיקות מקיפות כדי להבטיח את אמינותן של ההודעות, אולם לאור אופי המקור הטוען כי השיג אותם (ארגון אופוזיציה, ולא מעצמת מודיעין מערבית), קשה לדעת האם באמת מדובר במידע אותנטי.

המיילים של אסד נחשפו: טיפים מאירן, שירים לאייפוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully