וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה בסורוקה: "גם לתאומת התינוקת שטולטלה נגרמו חבלות"

רמי שני

28.3.2012 / 15:30

המשטרה עצרה הבוקר את דודה של התינוקת המאושפזת מזה שבוע במצב קשה בשל חבלה. רופאים העלו חשד כי גם אחותה נחבלה. אביהן: "אם היינו חוששים, לא היינו משאירים אותן אצלם"

הסתעפות בחקירת טלטול הפעוטה בדרום: ד"ר מיכל מימון, רופאה בכירה בחדר המיון לילדים בבית החולים סורוקה בבאר-שבע, סיפרה כי לפני שבוע הגיעה התינוקת לבית החולים כשהיא סובלת מפגיעות וחבלות קשות, ומצבה הוגדר אנוש. היא טופלה בחדר הטראומה של בית החולים. במהלך האשפוז, סיפרה ד"ר מימון, העומדת גם בראש צוות ילדים בסיכון בבית החולים, "בוצע בירור מקיף לילדה, ובעקבותיו עלה חשד שמדובר בחבלה. בהמלצתנו הובאה האחות התאומה של הילדה לבדיקות, מהן עלה חשד כי גם היא נפלה קורבן למעשי אלימות, והיא מאושפזת עתה במחלקת ילדים".

בית חולים סורוקה ריק בעקבות שביתת האזהרה של הרופאים, אפריל 2011. אלברטו דנקברג
התינוקת עדיין מאושפזת במצב קשה/אלברטו דנקברג

היום (רביעי) הוארך ביומיים מעצרו של תושב העיר, בן 24, שנעצר בחשד שגרם לפגיעה באחייניתו בת החמישה חודשים, שהושארה תחת השגחתו והשגחת אשתו. צוות מגן דוד אדום הוזעק בשבוע שעבר לבית דודיה של הפעוטה, שהתגלתה מחוסרת הכרה וללא דופק. הצוות ביצע בה פעולות החייאה והעביר אותה לבית החולים ברזילי בעיר, כשהיא סובלת מפגיעות ראש ומצבה קשה. בשל מצבה, היא הועברה לבית החולים סורוקה בבאר-שבע והוכנסה לחדר טיפול נמרץ.

"אשתי יצאה אליי בוכה, מיהרתי לבית הדודים"

אביהן של התאומות סיפר כי בא לקחת את אשתו מעבודתה, וזו יצאה אליו בוכה, ואמרה לו שייסע במהרה לבית אחותה, שכן אחת מבנות השתיים לא נושמת. כשהגיע לבית, סיפר האב, "ראיתי שם שני אמבולנסים, ומהר מאוד גם ראיתי את אחד הפרמדיקים לוקח את הילדה על הידיים לתוך האמבולנס". האב סיפר עוד כי "התינוקת הייתה כולה לבנה והתחילה להכחיל, בקושי אפשר היה לראות מה קורה לה. מיהרתי לבית החולים ברזילי, לא חשבתי באותם רגעים. המוח שלך לא עובד, אתה לא מבין מה קורה ואיך קרה, כל הגוף מפסיק לתפקד".

לדבריו, הדודים שמרו על בנותיהם לא פעם, אך עם זאת הדגיש: "אם היה קורה משהו חריג, לא היינו משאירים שם את הילדות".

פרטי המקרה הועברו למשטרה שפתחה בחקירת האפשרות שהיא סובלת מתסמונת "התינוק המנוער". בחקירת המשטרה התברר, כי השתיים נפגעו בעת שהדודים שלהן שמרו עליהן, בזמן שההורים יצאו לעבודתם. הדודים נחקרו אולם טענו כי לא פגעו בפעוטות. חקירה סמויה של המשטרה העלתה חשד, כי אפשר שהם כן קשורים לפגיעה בשתיים.

זוג הדודים הם הורים לילד והם מוכרים לאגף הרווחה בעיר, על רקע של אלימות בתוך המשפחה. הבעל נעצר אתמול שוב לחקירה. הוא המשיך תחילה לטעון כי הם לא גרמו לפגיעות בפעוטות, אך מאוחר יותר הודה, כי בעת שניסה להרגיע אחת מהן תוך החזקתה בידיו, היא נחבטה בראשה בארון ונפלה מאחיזתו על הרצפה וכתוצאה מכך נגרמו לה החבלות שהתגלו בגופה. יצוין, כי האחות מאושפזת להשגחה אף היא בבית החולים תחת הנחיה של צו משפטי וההורים אינם יכולים בשלב זה להוציאה משם.

עוד בנושא
חשד: טלטל אחייניתו התינוקת וגרם לה לפגיעות ראש
בית המשפט: פרופ’ היס לא ינתח את התינוק ש”טולטל”
המשטרה לא קבעה מי מההורים חשוד בטלטול התאומים

  • עוד באותו נושא:
  • טלטול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully