וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תצטרפו לקרב להצלת הכלב התנ"כי?

הכלב הכנעני הוא הכלב הגזעי היחיד שמוצאו בארץ ישראל והוא אף נחשב לגזע הלאומי של ישראל. "חוות שער הגיא", הדואגת לשימורו של הגזע, עומדת בפני סגירה ומנסה לגייס תמיכה

האם מגיע סופו של הכלב התנ"כי? הכלב הכנעני הוא הכלב הגזעי היחיד שמוצאו בארץ ישראל והוא אף נחשב לגזע הלאומי של ישראל. מדובר בזן כלבים עתיק, ולמעשה, בכל פעם שמזוכר בתנ"ך כלב – הכוונה לזן הזה. בכתבה שפורסמה בוושינגטון פוסט, מוסבר כי עשורים האחרונים, מאות כלבים כנעניים נפלו קורבן למחלת הכלבת ונהרגו גם במסגרת תוכניות ממשלתיות למלחמה במחלה. עשרות כלבים כנעניים מצאו להם מפלט בערבות הנגב, בסמוך למאהלים בדואים, אולם עם המעבר של הבדואים לערי קבע איבדו הכלבים אם מקום מחייתם, ואף התערבבו עם כלבים עירוניים.

בחוות "שער הגיא" הוקמה חווה שמשמשת כבית גידול
לכלב הכנעני.בחווה, הממוקמת ליד ירושלים מטפחים את הגזע הכנעני ומכינים כלבים שונים לתערוכות ותחרויות כלבים שונות,
כמו גם הכנת כלבי עבודה. הכלבים בבית הגידול זכו בעבר בתחרויות בינלאומיות רבות. חלק גדול מהם אף מאומן והופך לכלבי עבודה. אולם כעת נמצאת החווה בסכנת סגירה, בשל תביעה משפטית מול מינהל מקרקעי ישראל, המתכוון לפנות את כל תושבי החווה ולפי אנשי החווה יוטל בכך איום רציני על המשך קיומו של זן הכלבים העתיק.

על פי הוושינגטון פוסט, בשנה שעברה נשלח מכתב על ידי מנהל מקרקעי ישראל, למנהלי החווה, לפיו המקום עליו היא נבנתה הוא שטח ממשלתי והחווה אינה חוקית. לטענת מנהלי החווה, היא הוקחמה לפני 40 שנה, על מה שהיה אז תחנת מים נטושה ואף שילמו שכר דירה לחברת המים, אולם רק כעת נודע להם כי השטח כלל לא בבעלותה. לטענתם, הם ניסו להשיג פשרה שתאפשר את המשך הישארותם בחווה, אולם כעת קיבלו מכתב אזהרה לפני פינוי.

מירנה שבולת, מבעלות החווה, פתחה עצומה באינטרנט, עליה חתומים כבר מאות אנשים, בה היא מספרת כי "אני חיה במקום מזה 42 שנה. בחרתי במקום שהיה מבודד עם מספר בתים עזובים שהיו במצב קטסטרופלי וניבנו ע"י הבריטים בזמן שלטונם בארץ, במטרה אחת עיקרית - לגדל את הכלב הכנעני, הכלב הלאומי הישראלי, אחד מגזעי הכלבים הטבעיים היחידים שנותרו בעולם. זו היא הציונות שלי וכך במשך שנים רבות הבעתי את אהבתי לארץ ישראל, ע"י טיפוח מקום היסטורי וטיפוח הגזע הלאומי שלנו שזכה בהכרה בין לאומית. בנינו את חיינו במקום עם אישורים מהגורמים המוסמכים לתקופה ובחוזה , השקעתי הרבה מאוד עמל כפיים ואת מיטב כלכלתי בבית ובמקום. במשך השנים ניסינו להגיע להסדר קבוע מול המינהל אך לא נענינו , התעלמות מוחלטת. עכשיו אחרי 42 שנה הם נזכרו כי יש לפנות הכול. וזאת אך ורק כדי לפרק ולהשמיד את המקום, את מפעל חיי, את משפחתי ומשפחות אחרות החיות פה, ואת הגזע הכנעני".

הסוגיה עומדת כעת לפני הכרעה בבית המשפט ושבולת וחבריה מקווים שלא יאלצו לפנות את החווה ובכך, ככל הנראה, לשים קץ לשיקום הכלבים הכנעניים.

רוצים לחתום על העצומה? הכנסו לכאן

לעמוד הפייסבוק הקורא להצלת חוות הכלבים

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully