וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס-קאהן בפרשת הזנות: "חרמנות אינה פשע"

28.3.2012 / 11:59

אין רגע דל אצל הפוליטיקאי ההולל. לאחר שהואשם ב"סיוע לסרסרות", הבהירו סנגוריו: "הוא מודה שהשתתף באורגיות עם זונות - אך לא עבר על החוק. הוא נרדף בשל דרכיו המתירניות"

תאווה (או בתרגום פחות מילולי אך יותר נאמן לרוח הדברים: חרמנות) אינה פשע. זו תמצית קו ההגנה של דומיניק שטראוס-קאהן, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, בפרשת רשת הזנות האקסקולסיבית בה הוא עומד לדין, שנחשפה בספטמבר האחרון. כך הסבירו אמש (שלישי) פרקליטיו של הפוליטיקאי היהודי-צרפתי, יום לאחר שהוגשו נגדו באופן רשמי אישומים ראשוניים בעבירות של "סיוע לסרסרות" - התיק הפלילי השלישי בשנה האחרונה העוסק בעבירות מין שבו מואשם שטראוס-קהאן, שנאלץ זה מכבר לוותר על מועמדותו לנשיאות צרפת, אף שהיה המוביל במרוץ.

צוות הסנגורים טען עוד כי שטראוס-קאהן בן ה-62, שנחקר לראשונה בפרשה בחודש שעבר, נתון לרדיפה בשל "הרגליו המתירניים". הם הודו כי מרשם היה מעורב ביחסי מין עם זונות ואף השתתף באורגיות (או כפי שכינו אותן: "אסיפות מתירניות בהן נכחו חברים שלו ונשים שהן חברות של חברים שלו") באירועים שונים בעיר ליל, בפריז ואף בוושינגטון במהלך 2010 ו-2011 - אך טענו כי לא היה מודע למקצוען של אותן צעירות, ובוודאי שלא היה מעורב בהעסקתן, כפי שטוענת התביעה. "נעשה לו אי צדק גדול", טען עורך הדין הנרי לקלרק, שהוסיף כי הטענות כי היה מעורב בפועל בסרסרות הן "מבחילות".

"כל אחד יכול לומר מה שהוא רוצה לגבי הצד המוסרי של העניין", אמר לקלרק, "אבל זה עדיין לא אומר שהוא עשה משהו שאסור על ידי ספר החוקים. בפועל, רודפים אותו בגלל מעשה של תאווה. הוא מואשם בגלל דרכיו המתירניות".

שלושת פרליטין של דומיניק שטראוס-קאהן במסיבת עיתונאים בפריז, 17 במרץ 2012. מימין: רישאר מלכה, הנרי לקלרק, פרדריק בוליו. רויטרס
"נעשה לו אי צדק גדול". פרקליטיו של שטראוס-קאהן, אמש במסיבת העיתונאים במשרדם בפריז. מימין לשמאל: רישאר מלכה, הנרי לקלרק ופרדריק בוליו/רויטרס

במרכז הפרשה עומדים חשדות כי בכירים צרפתים השתמשו בתקציבי ההוצאות שלהם כדי לממן "מסיבות סקס" במלון "קרלטון" בליל, שבהן נכחו זונות צמרת שהבריחה הרשת מבלגיה. מסיבות דומות נערכו גם בפריז ובוושינגטון, ובהן, לפי הדיווחים בתקשורת, נכח גם שטראוס-קאהן. עד כה נעצרו בפרשה שמונה בני אדם, בהם שני אנשי עסקים המוכרים כמקורביו של שטראוס-קאהן, כמו גם קצין משטרה בכיר. כמו כן, פיטרה חברת הבנייה "אייפאז'" את אחד ממנהליה, בחשד שהפנה תקציבי הוצאות למימון נערות הליווי.

התיק האזרחי בארה"ב: טענה ל"חסינות דיפלומטית"

הסקנדל החדש מגיע כחצי שנה אחרי שובו של שטראוס-קאהן לצרפת מארה"ב, שם בוטל כתב האישום נגדו בגין ניסיון לאנוס חדרנית בבית מלון, וכחמישה חודשים אחרי שגם בצרפת נסגר תיק חקירה נוסף נגדו, שנפתח בעקבות תלונתה של העיתונאית טריסטן בנון, לפיה ניסה לאנוס אותה בשנת 2003.

בארה"ב, עדיין מתמודד שטראוס-קאהן עם התביעה האזרחית שהגישה נגדו החדרנית, נפיסאטו דיאלו. היום אמור להתחדש הדיון בתיק הזה, ופרקליטיו של שטראוס-קאהן צפויים לבקש את ביטול התביעה, בטענה שמעמדו הדיפלומטי בזמן האירוע מעניק לו חסינות מפני תביעות אזרחיות.

בפרשת דנון, קבעה הפרקליטות הצרפתית כי אין די ראיות להאשים את שטראוס-קאהן בניסיון אונס, אלא רק בתקיפה מינית, בכך שתפס את הצעירה בידיו ונישק אותה בכוח - אלא שעל עבירה זו חלה התיישנות לאחר שלוש שנים לפי החוק הצרפתי, ולא ניתן להעמידו לדין בגינה.

ללא קשר לפרשה החדשה, וגם אם בסופו של דבר הוא לא יורשע גם בה, בצרפת מעריכים כי הקריירה הפוליטית של שטראוס-קאהן מחוסלת, שכן במהלך השנה האחרונה, על רקע החקירות השונות, נחשפו פרטים מביכים רבים על אורח חייו והתנהלותו כרודף נשים סדרתי וחסר מעצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully