פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מחקר: אנשים שאוכלים שוקולד בקביעות רזים יותר

      נפלאותיו של הממתק החום כבר זכו לאישושים מחקריים בשנים האחרונות, וכעת זה גם מוכח סטטיסטית: אנשים שאכלו שוקולד מדי יום הם בממוצע בעלי BMI נמוך ביחס לצרכנים מזדמנים

      יכול להיות שהתפיסה המקובלת לגבי הקשר בין שוקולד להשמנה למעשה שגויה מהיסוד? ממצאיו של מחקר חדש מעלים כי אנשים שהממתק הפופולרי בעולם נכלל באופן קבוע בתפריט שלהם - הם למעשה רזים יותר.

      החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, שפרסמו את ממצאיהם השבוע במאמר בכתב העת המדעי Archives of Internal Medicine, בחנו לאורך תקופה את התפריט היומי, את צריכת הקלוריות ואת מדד מסת הגוף (BMI) של כ-1,000 אזרחים אמריקאים, ומצאו כי בממוצע, אנשים שאכלו שוקולד מדי יום הם בעלי BMI נמוך יותר מאלו שאוכלים שוקולד על בסיס מזדמן. הקשר הסטטיסטי נותר בעינו גם כאשר התחשבו במשתנים נוספים, כגון היקף הפעילות הגופנית בה מעורב כל פרט. לא נמצא קשר בין מדד מסת הגוף לכמות השוקולד הנצרכת - אלא רק לתדירות.

      הממצאים נתמכים גם על ידי תיאוריות מדעיות אחרות בעניין שוקולד, הגורסות כי אף שמדובר במזון עתיר קלוריות, כלולים בתוכו מרכיבים שדווקא מעודדים ירידה במשקל. "המחקר שלנו מתווסף לגוף הידע שכבר קיים בנושא, ממנו עולה כי הרכב הקלוריות, ולא רק מספרן, קובע את ההשפעה הסופית על המשקל", הסבירה ל-BBC ראש צוות החוקרים, ד"ר ביאטריס גולומב.

      שוקולד, קפאין ומלח: למה כדאי לצרוך אותם?

      זה אינו המחקר הראשון שמצביע על תכונותיו החיוביות של השוקולד. מחקרים קודמים כבר קבעו כי הוא טוב ללב, ויש לו השפעה חיובית על לחץ הדם ועל רמות האינסולין והכולסטרול בו. זאת ועוד, שוקולד - ובייחוד שוקולד מריר - מכיל בתוכו חומרים נוגדי-חמצון המסייעים בטיהור הגוף מרדיקלים חופשיים - חלקיקים לא יציבים שגורמים נזק לתאי הגוף. לדברי ד"ר גולומב, באותם חומרים נוגדי-חמצון, הנקראים catechins, טמון כנראה ההסבר לממצאי המחקר. הקשר בינם לבין ירידה במסה כבר הוכח, לדבריה, במחקרים שנערכו על מכרסמים.

      אז האם זה הזמן לעבור לדיאטת שוקולד? לא כל כך מהר, כנראה. מומחים מזהירים כי שאלות רבות בעניין עדיין נותרו ללא תשובות, והוכחות סופיות לאפקט המרזה של השוקולד טרם התקבלו. מה עוד שאכילת כמות גדולה של שוקולד, למשל, ודאי שאינה בריאה, בשל כמות הסוכר הגדולה. כך או כך, מבהירים מדענים ותזונאים, אדם בדיאטה שחשקה נפשו במשהו מתוק - עדיין עדיף לו להתמקד בפירות טריים.

      ועכשיו לפרקטיקה:
      אוורירי ולוהט: המתכון המושלם לסופלה שוקולד
      ללא גלוטן: מתכון לעוגת שוקולד נטו
      וכך תכינו מוס שוקולד על מצע בננות מוקפצות