וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקקים צעירים: בני נוער הציעו חוקים לראש הממשלה

טל שלו

27.3.2012 / 3:41

משרד ראש הממשלה הזמין בני נוער בפייסבוק להגיש הצעות חוק והנוער לא נשאר אדיש: הגיעו מעל אלף הצעות, החל מבעלות ציבורית על קבוצות כדורגל ועד לדרישה לשקיפות שלטונית

נתניהו ממשיך לרתום את הניו מדיה: שינוי או ביטול שיטת הבגרויות, צמצום שעות הלימוד בבתי הספר, הורדת גיל ההצבעה לכנסת ל-17 ואת הגיל לקבלת רישיון הנהיגה ל-16, שוויון בשירות צבאי ומאבק בניסויים בבעלי חיים - אלו הן רק חלק מההצעות שפורסמו בעמוד הפייסבוק של משרד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. העמוד מספק בימים האחרונים הצצה לעולמם של בני הנוער בישראל ומטריד את מנוחתם.

למעלה מאלף הצעות התקבלו בתגובה לפרויקט "ממשלת הדור הבא", שהשיק משרד ראש הממשלה בחודש האחרון לציון הכניסה של ממשלת נתניהו השנייה לשנתה הרביעית. בני נוער, בגילאים 13 עד 18, הוזמנו לחשוב על נושאים שמעניינים אותם, או חשובים בעיניהם, ולנסח הצעות חוק והצעות החלטה שיכולות להביא לשינוי הרצוי להם. ההצעות פורסמו בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה. היום (שלישי) אחר הצהריים הוא המועד האחרון להגשת ההצעות ולקראת סוף השבוע יפורסמו שמות מחברי חמשת ההצעות הזוכות והם יוזמנו לישיבת הממשלה הקרובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגש על הניו מדיה, דף הפייסבוק של הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלשכת ראש הממשלה, ששמה בחודשים האחרונים דגש גדול על הנחלת השימוש ביכולות ה"ניו מדיה", ציפו למאות בודדות של הצעות. אולם הופתעו בלשכה לגלות מעורבות גבוהה של בני הנוער, שהגישו למעלה מאלף הצעות. כהרגלו בחודשים האחרונים, הקליט ראש הממשלה ברכת יו טיוב מיוחדת בה קרא לתלמידים להשמיע את קולם וקידם את הפרויקט בשלושת עמודי הפייסבוק על שמו (בעברית, בערבית, ובאנגלית) בשבועות האחרונים. כמו כן, הופץ חוזר בנושא למנהלי תיכונים ומורים לאזרחות בכיתות ח' עד י"ב בתי הספר של משרד החינוך.

אם לשפוט לפי כמות ההצעות הנוגעות לשינוי או ביטול שיטת הבגרויות, כמו גם על רפורמות מקיפות במערכת החינוך והצעות רבות הקוראות להוריד את גיל ההצבעה לכנסת, למתחרה החדש בזירה הפוליטית, יאיר לפיד, יש קהל בוחרים פוטנציאלי גדול. "מפעל הציונים מנהיג את החינוך בישראל כבר הרבה זמן", כתבה שיר גרינהאוז, תלמידת כיתה י' מגבעתיים שמציעה להנהיג בחינות בגרות בעל פה. "בהתאם, דרך הלמידה תהיה שונה", אמרה גרינהאוז והוסיפה כי "דיונים פעילים בכיתה יהפכו לחלק לימודי מעוגן בחוק ולא יהיו נתונים לחסדי מורה". גיל פימה, תלמיד כיתה ח', קורא לבטל כליל את הלימודים ביום שישי. "אלה ימים מבוזבזים יחסית שלא צריך ללמוד בהם", אמר.

רוצים גם אתם להציע הצעות חוק? הכנסו לכאן

בין מאות ההצעות ניתן למצוא נושאים רבים ומגוונים. החל בתוכניות לשקיפות שלטונית, שוויון בשירות צבאי וכינון מועצת נוער שתהיה גוף מייעץ לכנסת. הצעות מגוונות הועלו גם בתחום הרווחה והבריאות דוגמת סיוע לאוכלוסיות חלשות במימון סל התרופות, הצבת מכונות החייאה במקומות ציבוריים ואף הצעות הנוגעות לזכויות בעלי חיים, הורדת גיל רישיון הנהיגה, הסדרת בעלות ציבורית על קבוצות כדורגל והועלה שאלת התלבושת האחידה. חלק מההצעות מתייחסות לנושאים שמטופלים כבר כעת בחקיקה, חלקן לא ממש ריאליות, דוגמת ההצעה שמבקשת להוריד את גיל ההשתתפות בתוכניות ריאליטי.

מחר צפויה להתכנס ועדה מיוחדת, בהשתתפות מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מערך ההסברה לירן דן, היועצת המשפטית שלומית ברנע פרגו ונציג משרד החינוך, כדי לבחור את חמשת ההצעות הזוכות. ההצעות הזוכות, שיפורסמו לקראת סוף השבוע, נבחרות על פי קריטריונים של השפעה על אזרחי המדינה, מקוריות, יצירתיות וישימות ההחלטה. חמשת התיכוניסטים המאושרים יזומנו ביום ראשון הקרוב לפגישה עם ראש הממשלה ולאחר מכן יציגו את הצעותיהם לשרים, בתקווה שקולם אכן יישמע וחלק מהמלצותיהם ייושמו ויתורגמו להצעות החלטה ממשיות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הפרויקט משלב בין שני עיסוקים מרכזיים של נתניהו בחודשים האחרונים. הראשון הוא תחום החינוך, עליו הכריז כאחד הנושאים המובילים לשנת 2012 שנפתחה באישור הממשלה של תכנית חוק חינוך חובה חינם. הפעילות השנייה היא בתחום הניו-מדיה, תחום שהולך וצובר תאוצה. מספטמבר 2011, אז הושק דף הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה בעברית, שמונה כיום כ-22 אלף אוהדים, נוסף לכ-190 אלף חברים בעמוד הפייסבוק הפוליטי שלו, הולך וגובר השימוש של נתניהו בפרופילים השונים ברשתות החברתיות. הפרופילים מאפשרים לנתניהו דיאלוג ישיר עם הציבור ללא צורך בתיווך כלי התקשורת ומאפשר גם לקבל תגובות ומשוב ישירים מהציבור. את הדף הרשמי מנהלים אנשי הניו מדיה באגף התקשורת, הדר' איתן אלירם ורפי שמיר, אך בלשכה מדגישים כי ראש הממשלה מעורב בפעילות בעצמו ומתעניין בה.

בחודשים האחרונים הצליח נתניהו לייצר כמה להיטים אינטרנטיים וזכה לחשיפה תקשורתית לא מבוטלת בארץ ובעולם; החל בתמונת ה"ביבי-גאמפ", שהופצה בשלל גרסאות עם חזרתו של גלעד שליט הביתה, אליה הגיבו אנשי ראש הממשלה בהעלאת תמונתו של נתניהו המחייך עם הכיתוב "דוגרי, הצחקתם אותי", וכלה במשולש האחריות הלאומית וסרטון היו טיוב של נאומו באייפאק, שזכה לכינוי "נאום הברווז", ושולב יחד עם סרטון מצויר של דאפי דאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully