וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנזורה בניו יורק: התלמידים לא ישמעו על דינוזאורים

נוסף על הזוחלים האימתניים, שאזכור שמם עלול להזכיר לתלמידים את תורת האבולוציה, נאסרו לציון כחמישים מושגים "בעייתים" אחרים, בהם ימי הולדת - ובריכות שחייה פרטיות

אגף החינוך בעיריית ניו יורק החליט שלא להזכיר כחמישים מושגים במבחנים עירוניים, שנועדו לבחון את הישגיהם של תלמידי העיר, מחשש לפגיעה ברגשותיהן של קבוצות אוכלוסייה מסוימות. כך מדווח המקומון "ניו יורק פוסט". בין המושגים שמצאו את דרכם ל"רשימה השחורה", ניתן למצוא את המלים חייזר, דינוזאור, יום-הולדת, עוני, גירושין ובריכת שחייה פרטית.

המילה "דינוזאור", למשל, עשויה להזכיר לתלמידים את תורת האבולוציה, המהווה נושא שעבור חלק מקבוצות האוכלוסייה בארצות הברית מהווה עדיין תיאוריה שנויה במחלוקת. "ימי הולדת" אף הם אסורים לאזכור, משום שעדי יהווה אינם מציינים אותם.

מקורות רשמיים ששוחחו עם כתבי העיתון אמרו כי מדובר בהליך שגרתי ודחו את הטענות כי מדובר בצנזורה. עם זאת, מבדיקה שעשה העיתון, עולה כי רשימה המושגים האסורים באגף החינוך בניו יורק היא רחבה בהרבה מאשר ערים אחרות - וכפולה באורכה. בין היתר, בניו יורק אסורים לשימוש מושגים מעולם הידוענים או מתחום משחקי הווידאו. כמו כן, אסור לציין במבחנים מושגים מעולם בתי היוקרה, שעשויים לאזכר פערים בין עשירים לעניים.

דוברת מחלקת החינוך מסרה כי מדובר בשינויים שנועדו להקל על התלמידים כדי שדעתם לא תוסח במהלך המבחנים. גורמים אחרים מסרו כי מדובר ברשימה המשתנה מעת לעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully