וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת זכויות האדם: "לישראל אינטרס לשתף פעולה"

טל שלו

26.3.2012 / 19:26

נשיאת המועצה, לאורה דופוי לסרה, אמרה כי טרם קיבלה לידיה את ההחלטה הישראלית להתנתק מהארגון, אך ציינה כי מדובר בצעד "מצער מאוד. תמיד הערכנו את שיתוף הפעולה של ישראל"

הנשיאה התורנית של מועצת האו"ם לזכויות אדם, שגרירת אורוגוואי, לאורה דופוי לסרה, אמרה היום (שני) כי טרם קיבלה הודעה רשמית מישראל על ניתוק היחסים מול המועצה. לדבריה, אם הדיווחים נכונים, הרי שמדובר בהחלטה מצערת מאוד.

"אין לי ספק שלישראל יש אינטרס לשתף פעולה עם המועצה בכל הנוגע לחקירה (חקירת ההתנחלויות), כדי שלכל הפחות תוכל להסביר את מדיניותה ואת פעולותיה מול החוקרים העצמאים, ברגע שימונו כאלה", אמרה. לדבריה, ההחלטה לחקור את הרחבת ההתנחלויות משקפת הסכמה רחבה בקרב חברות המעוצה. "תמיד הערכנו את שיתוף הפעולה של ישראל", הבהירה.

מועצת זכויות האדם של האו"ם מקיימת דיון חירום בעניין סוריה, ז'נבה, 28 בפברואר 2012. רויטרס
מועצת זכויות האדם/רויטרס

ההחלטה התקבלה בישראל על ידי שר החוץ, אביגדור ליברמן, בשל הקמת הוועדה לבדיקת הבנייה בהתנחלויות. ישראל אמנם מעולם לא הייתה חברה במועצה, המוגדרת בדרג המדיני בחריפות כ"הזויה, מוטה פוליטית ואנטי-ישראלית", אך כל פעילות דיפלומטית של השגריר למוסדות האו"ם, רוני לשנו יער, תופסק.

בישראל מתכוונים גם לפנות לארצות הברית ולמדינות מערביות נוספות, במטרה לנסות לשכנען לפרוש מהפעילות בוועדה. "הניסיון עם המועצה מצטבר", הסבירו במשרד החוץ, "אנחנו רואים כמה החלטות אנטי-ישראליות מתקבלות ולמה הם בוחרים להתייחס; השבוע נרצחו בסוריה מאות אנשים, רב ושלושה תלמידים נרצחים בטולוז - והם הצביעו נגד ישראל שוב".

החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם על הקמת ועדת הבדיקה לנושא השפעת הבנייה בהתנחלויות על זכויות האדם של הפלסטינים, התקבלה ברוב של 36 מדינות תומכות אל מול 10 נמנעות ומתנגדת אחת בלבד - ארצות הברית. בישראל התקבלה ההחלטה בזעם בשבוע שעבר ובירושלים מיהרו להודיע שהוועדה לא תזכה לשיתוף פעולה ישראלי. "מדובר בגוף מגוחך, ולא לגיטימי", תקפו גורמים מדיניים את המועצה, שכבר קיבלה בעבר שורה של החלטות ביקורתית כלפי ישראל, כשהאחרונה בהן היא הקמת ועדת גולדסטון לבדיקת אירועי "עופרת יצוקה", שגם עמה בחרה ישראל לא לשתף פעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תגובות מעורבות בישראל

בישראל זוכה הצעד, כצפוי, לתגובות מעורבות. סגן ראש הממשלה, שר הפנים, אלי ישי (ש"ס), תמך בהחלטה לנתק קשר עם המועצה: "מועצת זכויות האדם מתהדרת בשם שאינו ראוי לה", אמר ישי. "פעולותיה של המועצה הפכו מזמן לפוליטיות, צבועות וחד צדדיות בכל הקשור למדינת ישראל - בשעה שבין חלק ניכר מהמדינות החברות בה לבין זכויות אדם אין קשר ואחיזה מינימאלית במציאות". ישי הוסיף כי "על ממשלת ישראל לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, כתשובה לכל אלו המבקשים לערער מעמדה".

מנגד, אמר ח"כ דב חנין (חד"ש) כי "ממשלת נתניהו ממשיכה להעדיף התנחלויות על פני מחוייבות לזכויות האדם בשטחים ועל פני קשר עם הקהילה הבינלאומית". חנין הוסיף כי "זוהי מדיניות בעייתית ומסוכנת: בהתנתקות מהעולם הממשלה לא מבודדת אותו, אלא את עצמה בלבד".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הוסיף כי "אחרי שהסתיים משחק ה'כסאות הנמוכים', הגיעה עת החרם על האו"ם. אולי עכשיו יורה ליברפוטין למחוק את המילה 'או"ם' מספרי הלימוד ויאסור על השמעת הביטוי 'זכויות אדם' בתקשורת הישראלית. ובכלל: מה הקשר בין ליברמן וישראל ביתנו לזכויות אדם?" תהה.

עוד בנושא
ישראל תנתק את הקשרים עם מועצת זכויות האדם של האו"ם
מועצת זכויות האדם באו"ם תחקור את ההתנחלויות
נתניהו על המועצה: "מה להם ולזכויות אדם?"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully