וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים יפגינו נגד צפיפות הבגרויות: "יש לנו כוח"

ענת שלו

26.3.2012 / 17:22

ארבע בחינות בגרות ייערכו בשבוע אחד, ותלמידי תיכון הפתח תקווה החליטו לצאת ךמאבק. משרד החינוך: "נפגשנו איתם, נבדוק הנושא". התלמידים: "יש תחושה שרצו להשתיק אותנו"

לוח הבחינות של בגרויות קיץ 2012 היה נתון למחלוקת רבה בקרב תלמידים, מורים ובתי ספר לאחר שהתברר כי בחינות רבות יתקיימו בסמיכות זו לזו. לפי לוח הבחינות, נוצר מצב בו שלוש בחינות מתקיימות בחמישה ימים בלבד וארבע בחינות מתפרסות על פני שבוע בלבד. תלמידי תיכון בפתח תקווה החליטו כי הם ישמיעו את קולם וינסו לשנות את רוע הגזירה, ויפגינו מחר מול משרד החינוך לאחר שניסיונות ההידברות נכשלו.

המחאה עשתה לעצמה כנפיים קבוצות ודפי מחאה קמו בפייסבוק, כמו גם עצומות שנפוצו באינטרנט. בעקבות פניית התלמידים כבר שונו שני מועדי בחינות, בפיזיקה ובמתמטיקה, שהפער ביניהם היה קטן אך התלמידים טוענים, כי לוח הבחינות נותר עדיין בעייתי, והם מתכוונים להיאבק.

נוי מילברג, תלמידת כיתה י"א בתיכון בן גוריון בפתח תקווה, היא בין התלמידים שמארגנים את המחאה נגד לוח הבגרויות. מילברג סיפרה לוואלה! חדשות על הרקע למחאה: "כשקיבלנו את לוח הבגרויות ראינו שמשהו לא הגיוני. הבחינה בגיאוגרפיה היא ב- 21 לחודש יוני, הבחינה בתנ"ך היא ב- 24 באותו חודש, בביולוגיה ב- 26 ובהיסטוריה ב- 28. זה מאוד צפוף – יש יום ללמוד לכל מקצוע, וזה מקצועות שדורשים הכנה מקיפה, לא רק לעשות חזרה. אלה מקצועות עם היקף חומר עצום. אנחנו לא זועמים פה על עצם הבגרויות, מן הסתם, אלא על המרווח המצומצם בין בחינה לבחינה", הסבירה.

משרד החינוך: "בימים הקרובים תימסר הודעה בעניין"

התלמידים החליטו שהם לא הולכים לשתוק. "החלטנו שנעשה מה שאנחנו יכולים כדי לנסות ולשנות את רוע הגזירה. כתבנו מיילים, עשינו טלפונים, ניסינו להפגש עם גורמים רלוונטיים במשרד החינוך. בהתחלה לא קיבלנו תגובה מאף אחד. אחרי שהכרזנו על הפגנה מול משרד החינוך ואלף אישרו הגעה, משרד החינוך יצר איתנו קשר. אמור לנו שינסו לשנות ויפעלו, אבל באותו הזמן הם העלו לוח סופי של בחינות הבגרות ובעצם כלום לא השתנה. דחינו קודם את ההפגנה שתכננו כדי לנהל דיאלוג עם משרד החינוך, אבל שום דבר לא עזר ולכן אנחנו הולכים להפגין מחר מול משרד החינוך בתל אביב כדי להשמיע את הקול שלנו".

לתלמידים יש תחושות קשות על התנהלות משרד החינוך מולם: "יש תחושה שרצו להשתיק אותנו ולהוריד אותנו מהגב. אנחנו החלטנו שלא נהיה בשקט, ולהראות למדינת ישראל שהתלמידים הם לא פרייארים. אנחנו יודעים מתי עובדים עלינו ולא נוותר. זה שאנחנו תלמידים לא אומר שאין לנו כוח".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המשרד פעל בשיתוף והתייעצות עם התאגדות מנהלי בתי הספר, מועצת התלמידים הארצית וצה"ל לצורך גיבוש מועדי הבחינות. עם זאת, כאשר הגיעה פניית התלמידים, מנהל אגף הבחינות במשרד נפגש עם התלמידים ושמע את בקשותיהם והבטיח להם לקיים בדיקה בנושא. בימים הקרובים תימסר הודעה בעניין".

לקריאה נוספת
בגרות תחת לחץ בדרום: "פחדנו מרקטה באמצע המבחן"
מחברי הבגרויות יחתמו על סודיות כדי למנוע הדלפה

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully