וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז השואה: יהודי נבחר לראש עיר בגרמניה

פטר פלדמן ניצח ברוב גדול בבחירות לראשות העיר פרנקפורט, החמישית בגודלה במדינה, עם קמפיין חברתי והבטחה לדיור מוזל. זו מפלה קשה למרקל, שאיבדה נציג בעיר נוספת בגרמניה

פטר פלדמן, מועמד המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ניצח אתמול (ראשון) בבחירות לראשות העיר פרנקפורט. פלדמן, בן 53, הוא היהודי הראשון שיעמוד בראש עיר גדולה בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה. פלדמן, מועמד המפלגה הסוציאליסטית, המגדיר את עצמו "יהודי ליברל", זכה ב-57 אחוזים מקולות המצביעים. הוא הביס בבחירות את בוריס ריין, מועמד המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, שר הפנים של מדינת הסה, אותו קידמה הקנצלרית מרקל.

פטר פלדמן, ראש העיר פרנקפורט. מרץ 2013. רויטרס
הבטיח דיור בר השגה וניצח את מועמדת הקנצלרית. פלדמן/רויטרס

קמפיין הבחירות של פלדמן התמקד בנושאים חברתיים ובהבטחה לדיור בר השגה בפרנקפורט, העיר החמישית בגדולה בגרמניה, בה גרים כ-700 אלף בני אדם, ומהווה את המרכז המסחרי של גרמניה. בפרנקפורט יושבת הקהילה היהודית הגדולה ביותר בגרמניה אחרי ברלין. היהודי היחיד שכיהן כראש העיר של פרנקפורט כיהן בתפקיד לפני השואה, ועם עליית הנאצים לשלטון, הוחלף באיש המפלגה.

הפסד צורב למרקל

ב-17 השנים האחרונות, ראשי העיר בפרנקפורט היו ממפלגתה של הקנצלרית מרקל, אנשי המפלגה הנוצרית-דמוקרטית. ראש העיר, פטרה רות', הודיעה לאחרונה על פרישתה, ואתמול באה מרקל לפרנקפורט להיכל העירייה כדי לעודד את התושבים להצביע בעד המועמד בוריס ריין.

מרקל התקבלה בעיר בקריאות בוז, ומפגינים שהתקהלו במקום תופפו בתופים למחות על הכוונה לפתוח מסלול נוסף לטיסות בנמל התעופה בעיר, המהווה את עורק התעבורה השלישי בגודלו באירופה. כעת, עם ניצחונו של פלדמן בבחירות לראשות העיר פרנקפורט, איבדה מפלגתה של מרקל את השליטה בשאר ארבע הערים הגדולות בגרמניה: בברלין, בהמבורג, בקלן ובמינכן. זוהי מכה נוספת עבור מרקל, שלמרות אמון הציבור המתחזק בה, מפלגה ממשיכה לאבד את כוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully