וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגן הצעדה לגבולות מרגיע: "נפגין ללא אלימות"

ניר יהב

26.3.2012 / 0:14

הצבא נערך לקראת פריצה לגבולות, אבל מי שעומד מאחורי "הצעדה העולמית לירושלים" מבטיח שהמארגנים ימנעו כל פריצה של הגדרות. "אנחנו נעביר מסר: הכיבוש הוא סוגיה עולמית"

צה"ל אמנם נערך לקראת צעדות הענק שצפויות לצאת ביום שישי מכיוון סוריה, ירדן ולבנון לעבר הגבולות הישראליים, אולם מארגני הצעדות מבהירים היום (ראשון) – הצועדים לא יפרצו את הגדרות. המתאם הכללי של "הצעדה העולמית לירושלים", רבחי חלום, אמר כי הצעדות, שיתקיימו לציון "יום האדמה", "יהיו בלתי אלימות". עוד הוסיף חלום כי המארגנים לא יאפשרו למפגינים לפרוץ את הגבולות.

חלום אמר עוד כי מטרותיה של הצעדה "אינן רק להמיט ברבים חרפה על מעשי הכיבוש הישראלי בירושלים, אלא בעיקר לגנות את מעשי הציוניים בכל השטחים הכבושים הפלסטינים". לדבריו, המטרה של הצועדים היא "להעביר מסר ברור לכיבוש הישראלי לפיו הסוגיה הפלסטינית היא סוגיה של האומה הערבית והעולם כולו". הוא הביע תקווה גם כי הצעדות יצליחו להשיב מחדש את הסוגיה הפלסטינית לסדר היום העולמי.

"שני מיליון צועדים מ-80 מדינות"

מארגני הצעדה טענו היום כי "שני מיליון בני אדם מ-80 מדינות" צפויים להשתתף בצעדה ביום שישי. לדבריהם, בין הצועדים יהיו גם ארבעה מראשי חוגי נטורי קרתא אמריקנים "המתנגדים לא רק לכיבוש אלא למדינת ישראל". חלום הבהיר כי הצעדות לא תהיינה כפופות לשום מפלגה פוליטית והמארגנים יאסרו על משתתפיה "לכפות אג'נדות פרטיות".

עוד אמר חלום כי לדעתו, ישראל "מבוהלת" מהצעדה: "אני מקבל שיחות טלפון רבות בימים האחרונים מתוך ישראל. המתקשרים טוענים שהם עיתונאים של סוכנויות ידיעות זרות אולם אני בטוח שמדובר באנשי מודיעין ישראלי. הציונים מפחדים מהצעדה".

ישראל שיגרה אזהרה ברורה למדינות ערב השכנות וקראה להן לא לאפשר לפעילים לצעוד לכיוון הגבול עם ישראל בצעדה. על פי הדיווח מסוף השבוע בעיתון "א-שרק אל-אווסט", ישראל הבהירה לשכנותיה כי תראה בכל מי שיתקרב לגבולותיה כמסתנן ותפעל נגדו "בכל הכוח".

גורמים פוליטיים בישראל אמרו לעיתון כי ישראל מאמינה שהצעדה מאורגנת על ידי גורמים עוינים לה, ולפיכך שוגרו אזהרות בנושא לסוריה, לבנון, ירדן, מצרים, ממשלת חמאס בעזה והרשות הפלסטינית. במסר שהועבר דרשה ישראל מהממשלות באותן מדינות שלא לאפשר להסלים את המתיחות באזור באמצעות צעדות לעבר הגבולות.

לקריאה נוספת
גורם ביטחוני: אירן מעודדת פרובוקציה ביום האדמה
”ישראל לסוריה ולבנון: לא לאפשר צעדות לגבול ביום האדמה”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:00)

  • עוד באותו נושא:
  • צעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully