וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אירן תכננה לפוצץ כלי שיט ישראלים בתעלת סואץ"

24.3.2012 / 14:26

שירותי הביטחון המצרים עצרו לפני כשבוע שני צעירים בחשד לתכנון המעשים, אולם הם מכחישים כל קשר לדברים. מעצרם הוארך ב-15 ימים. גורמי ביטחון: לא ידוע על ניסיון פגיעה

שירותי הביטחון המצרים עצרו לפני כשבוע שני חשודים מצרים שעל פי החשד התכוונו לבצע פיגוע נגד ספינות חיל הים הישראלי שעברו במעבר סואץ, כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת במצרים. על פי המידע שדווח, השניים התכוונו להשתמש במטעני חבלה כדי לפוצץ את כלי השיט, והחשד הוא שאירן היא העומדת מאחורי התכנון - כך על פי הדיווחים.

מעצרם של השניים, בני 25 ו-27, הוארך ב-15 ימים. יש לציין כי הם מכחישים כל קשר לניסיון לבצע פיגוע במימון אירני נגד חיל הים הישראלי. כמו כן, לא נמצאו מטעני החבלה האמורים. גורמי ביטחון מסרו לפני זמן קצר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לא ידוע על אף ניסיון לפגוע בכלי השיט של חיל הים, וזאת בניגוד לדיווחים התקשורת במצרים.

כזכור, לפני כעשרה ימים דווח כי שתי ספינות טילים של חיל הים עברו בתעלת סואץ במסגרת פעילות ביטחון שוטפת של צה"ל באזור המתואמת עם מנגנוני הביטחון המצרים ועל בסיס הסכמי השלום. מקור מצרי בתעלת סואץ זיהה את הספינות כאח"י להב, מדגם סער 5, וכאח"י יפו, מדגם 4.5. מדובר בשתיים מספינות הטילים המתקדמות ביותר של חיל הים. לפי דיווחים בתקשורת הירדנית והמצרית, הספינות חלפו דרך נמל פורט סעיד כשהן מלוות "פריגטה" צרפתית שהייתה בדרכה לג'יבוטי, בפאתי מפרץ עדן. מעברן של ספינות בתעלה מצריך תיאום קודם עם קהיר.

במטה ללוחמה בטרור מדגישים כי המאמץ המוגבר של אירן וחזבאללה לממש פיגועים נוספים נמשך, וצפוי להימשך גם לקראת החגים. בהערכת המצב התקופתית לקראת חגי הפסח שנערכה השבוע, אמרו במטה כי הם ממשיכים לזהות רצון ברור לפיגועי נקם בישראלים בתגובה לחיסול עימאד מורנייה כמו גם למדענים האירניים שחוסלו בשנה שעברה.

לפני כעשרה ימים: איתות לאירן? "ספינות קרב ישראליות חצו את סואץ"

לפניות לכתב - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully