וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט הצליח? 5,000 חיילים יסייעו ללכוד את קוני

אחרי קמפיין הרשת המצליח בהיסטוריה, האיחוד האפריקאי הודיע כי החיילים יצטרפו לכוחות המקומיים המחפשים אחר מנהיג המורדים האחראי להרג, התעללות וחטיפות באפריקה במשך שנים

הקמפיין ביוטיוב עשה את שלו: האיחוד האפריקאי הודיע אתמול (שישי) כי בכוונתו לשלוח 5,000 חיילים להצטרף למצוד אחר מנהיג צבא ההתנגדות באוגנדה (LRA), ג'וזף קוני. על פי ההודעה, המשלחת תגיע לדרום סודן, ותפעל עד ללכידתו של המורד האכזר.

הודעת האיחוד באה כחודש לאחר הפצת הסרט "קוני 2012" על ידי עמותת "ילדים בלתי נראים", ששמו למטרה לפרסם את שמו של קוני, שאחראי לאינספור מקרי רצח, אונס והתעללות בילדים בדרום-סודן ובצפון אוגנדה, ככלי לגיוס תמיכה במאמצים ללכידתו. "אנו זקוקים לכלים כדי לעצור אותו – כלים צבאיים במקרה הזה", הסביר השליח המיוחד של האיחוד האפריקני בעניין ה-LRA, פרנסיסקו מדיירה. "אנו נמצאים בשליחות לעצור אותו".

כשנשאל לגבי אורך פעילותם של הכוחות, אמר מדיירה: "כשנלכוד את קוני או שהוא יסגיר את עצמו, או שננטרל אותו באופן כלשהו. זה יהיה הסוף. זוהי מסגרת הזמן".

הכוחות ישארו עד למילוי המשימה

הסרטון, שזכה למספר שיא של מאה מיליון צפיות מאז עלה, עורר לא מעט ביקורת, המתרכזת בעיקר בכך שהוא מפשט יתר על המידה את הסיפור אותו הוא מנסה להעביר, ומתעלם מחלקים חשובים ממנו. יש הטוענים כי אין שום סיבה להאמין שעם מעצרו או מותו של קוני, מצבם של הילדים באזורים בהם פועלת התארגנות ה-LRA יהפוך פתאום למצב טוב, כיוון שקוני הוא רק אחד מהאנשים שמנצלים את הילדים הללו.

למרות הביקורות, לא ניתן להתווכח עם הצלחתו של הסרט, אשר הצליח לעורר מודעות בקרב הציבור וקובעי מדיניות בעולם. ארצות הברית כבר שלחה מאה חיילים במטרה לייעץ לכוחות הפועלים בג'ונגלים של מרכז אפריקה בחיפוש אחר קוני, שעד כה הסתכמו בעיקר בכוחות מאוגנדה. אחת המטרות של הקמפיין הוויראלי הייתה למנוע מהממשל האמריקאי למשוך את הכוחות שנשלחו. כעת, יצטרפו למאמצים 5,000 החיילים הנוספים, והאיחוד האפריקאי התחייב להשאירם עד למילוי המשימה.

על פי האיחוד האפריקאי, ה-LRA אחראי למותם של 2,600 אזרחים מאז שנת 2008. קוני עצמו מואשם כי המיט טרור על אוגנדה במשך יותר שני עשורים, במהלכם חטף רבבות ילדים, התעלל בהם והכריח אותם לבצע מעשי זוועה ורצח. הוא מבוקש על ידי בית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully