וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: צפו בסיור מצולם בנופי הירח

שני סרטוני וידאו שפרסמה נאס"א חושפים את הירח כפי שעוד לא נראה. בסרטון אחד ניתן לחזות מקרוב בנופים עוצרי הנשימה על פניו ובשני מוסברת כיצד הוא נוצר

נאס"א פרסמה השבוע שני סרטונים מרהיבים של הירח, לציון 1,000 ימים בהם נמצאת במסלול סביבו גשושית רובוטית, ששוגרה ב-2009 וכיום ממפה אותו בתלת-מימד ממסלול בגובה 50 ק"מ.

בווידאו הראשון שצילמה הגשושית, הנקרא "סיור על הירח" נלקחים הצופים למספר אתרים על פני הירח, וחוזים מקרוב בנופים עוצרי הנשימה שנמצאים על פניו, כשהם מסיירים בין המכתשים והימות שנמצאים עליו.

סיור על הירח

הווידאו השני, הנקרא "ההתפתחות של הירח" חושף כיצד הגיע הירח למראה המוכר לנו כיום. בסרטון מוסבר כי הירח התחיל את חייו לפני כ-4.5 מילאדי שנים, ככדור ענק של מגמה רותחת, שנוצר משרידים של התנגשות בין עצם בגודלו של מאדים עם כדור הארץ המתהווה. השברים מן הפגיעה נזרקו לחלל, התמזגו ויצרו את הירח. לאחר שזה התקרר נוצרה השכבה המכסה אותו. (אגב, זוהי רק אחת מהתיאוריות הקיימות לגבי דרך היווצרותו של הירח. על פי תיאוריה אחרת הירח הוא חלק שניתק בעבר מכדור הארץ, תיאוריה נוספת טוענת שהירח נוצר באותה צורה ובאותו זמן בהם נוצר כדור הארץ ואילו תיאוריה נוספת טוענת כי הירח נוצר מחוץ לתחום מסלול כדור הארץ, ותוך כדי תנועתו סביב השמש הוא נלכד בכוח המשיכה של כדור הארץ ונכנס איתו למסלול משותף).

לא משנה לאיזו תיאוריה אתם מאמינים, עדיין מדובר בווידאו מרתק.

ההיסטוריה של הירח

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully