וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה קבע מזוזה בקבר יוסף: הגיע הזמן לחזור

פנחס וולף

22.3.2012 / 7:00

השר כץ הגיע לביקור בקבר יוסף והבהיר כי זוהי זכות בשבילו לקבוע מחדש את המזוזה במקום. עוד אמר כי השומרון הוא העורף האמיתי של ישראל והוא האזור הבטוח ביותר מפני איומים

"הגיע הזמן לחזור לקבר יוסף", כך אמר לפנות בוקר (חמישי) שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) במהלך ביקורו במתחם הקבר. לאחר שקבע מזוזה בכניסה ציין כץ: "הייתה לי הזכות לקבוע מחדש את המזוזה במקום. הגיע הזמן שנחזור לקבר יוסף על מנת שימשיכו את דרכו גם בלימוד וגם במימוש ריבונותנו במקום הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתה לי הזכות לקבוע מחדש את המזוזה במקום". ישראל כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "השומרון הוא העורף האמיתי והעומק האסטרטגי של מדינת ישראל. אנו רואים ויודעים שדווקא האזורים האלה הם הבטוחים ביותר מפני איומים". כץ הוסיף כי "המתיישבים ממשים צוואתו של יוסף הצדיק, להתיישב ולהיאחז בארץ ישראל. אנו מפתחים את תשתיות התחבורה ונמשיך יחד עם גרשון מסיקה וראשי הרשויות לפתח את ההתיישבות". קביעת המזוזה היא אקט סמלי, שמגיע לאחר שיפוץ מאסיבי של המקום על ידי המועצה האורית שומרון ואגודת "שכם אחד", לאחר שצה"ל יצא מהמקום לפני שנים רבות.

"זוכרים איך חיללו את הקבר"

גרשון מסיקה, ראש המעוצה האזורית שומרון, הביע את שביעות רצונו מהמהלך ואמר כי "קבר יוסף, הר הבית ומערכת המכפלה הם המקומות הבסיסיים של ארץ ישראל ועם ישראל שואב את כוחותיו מהם. לצערנו, אנו זוכרים איך הרשות הפלסטינית והמחבלים במדים המכונים משום מה 'שוטרים פלסטינים' חיללו את קבר יוסף, שרפו אותו וניתצו אותו בצורה ברברית כל כך".

מסיקה ציין כי בזכות חזרתו של צה"ל לשלוט בפועל במקום בשנים האחרונות, לצד השקט היחסי השורר בכל הארץ, "זכינו אנו לשפץ את מצבת קבר יוסף ולתקן במעט את החרפה. אני קורא לממשלת ישראל לממש את מה שאפילו בהסכמי אוסלו הארורים מופיע בבירור – שליטת ישראל בקבר יוסף, ולהחזיר את הנוכחות הקבועה והמלאה במקום הכל כך קדוש חשוב לעם היהודי".

לקריאה נוספת:
לראשונה: פלסטינים איבטחו מתפללים בקבר יוסף
צה"ל יגביל התחמשות המשטרה הפלסטינית בקבר יוסף
ישי בקבר יוסף: ההתנחלויות - התשובה להפרות ההסכמים

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully