וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אדם התעופף בשמיים עם כנפיים? תחליטו לבד

מהנדס הולנדי טוען שהפך לאדם הראשון בהיסטוריה שמתעופף בשמיים, עם כנפים אותן הוא מניע בשרירי ידיו, אולם לאחר הפרסום נשמעות טענות שמדובר בזיוף. שיפטו בעצמכם

ג'רנו סמיטס, מהנדס מכני מהולנד טוען שהפך השבוע לאדם הראשון בהיסטוריה שמתעופף בשמיים, עם כנפים אותן הוא מניע בשרירי ידיו. את הכנפיים הוא בנה בעצמו, במשך שנה ובסיום ההכנות הוא הצליח, על פי הוידאו אותו פרסם באתר שלו, לעוף למרחק של כמאה מטרים ושהה באוויר, כשהוא מנפנף בכנפיו, במשך דקה אחת (שהות ארוכה יותר מזו של המטוס הראשון שנבנה על ידי האחים רייט).

"מאז שהייתי ילד קטן הושפעתי מחלוצים פורצי דרך כמו אוטו ליליינטל (האדם הראשון שתיכנן ובנה גלשן אוויר שיכול היה לשאת אדם), ליאונרדו דה ווינצ'י וגם סבא שלי", הוא כתב בהודעה לעיתונות לאחר ההישג. בהודעה נכתב עוד כי סמיטס הוכיח כי "הטכנולוגיה המודרנית והרובוטיקה יכולים ליצור עתיד ריאליסטי, מחלומות שנראים לכאורה בלתי אפשריים, כמו מהנדס שחולם לעוף כמו ציפור".

ככה זה נראה: להתעופף עם כנפיים בשמים

אז איך זה עובד? לצד כל זרוע נמצא בקר (ג'וייסטיק) של Wii, המפעיל את התנועות, ושני הבקרים משדרים באמצעות בלוטות’ למכשיר אנדרואיד נייד HTC Wildfire S המכוון את המנועים החשמליים שמפעילים בתורם את הכנפיים. הכנפיים עצמן מורכבות מתורנים של גלשני רוח וחלקי עפיפונים. על אף המנועים, המשתמש עדיין צריך לרוץ ולנופף בזרועותיו בכדי להתעופף.

אולם, כיממה לאחר פרסום הסרטון החלו להישמע טענות כי מדובר בזיוף. למשל, ד"ר טוד רייצ'ארט מאוניברסיטת טורנטו בחן את וידאו ואמר כי :"אני מתפתה מאוד להאמין לזה, אבל לצערי מבחינה פיזיקלית זה לא מציאותי. אם מחשבים את המשקל הכולל של 100 ק"ג, מוטת כנפיים של 9 מטרים רבועים, מקדם הרמה של 1.0 ודחיסות האוויר של 1.22 ק"ג למטר מרובע, הכלי הזה היה אמור לנסוע לפחות במהירות 49 קמ"ש בכדי להתשאר באויר".

במילים אחרות, הד"ר טוען כי זה פשוט בלתי אפשרי שהטיסה הזו התרחשה, אלא אם סמיטס רץ במהירות מדהימה לפני ההמראה. או במילים של ד"ר רייצ'ארט: "או שהבחור הזה יכול להשאיר אבק ליוסיין בולט בריצה, או שהוא לא היה יכול בכלל להמריא".

כך נראה הניסיון הראשון, הכושל

אז מה אתם אומרים? אמיתי או מזוייף?

  • עוד באותו נושא:
  • כנפיים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully