וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החשוד התראיין ואמר: אפרסם היום תיעוד הרצח"

עורכת "פראנס-24" סיפרה כי בלילה התקשר לרשת צעיר שהתוודה במעשי הרצח, וסיפר לה פרטים שלטענתו ידועים רק לו ולמשטרה. לדבריו, הוא מוכן "ללכת לכלא בגאווה או למות בחיוך"

בעוד משטרת צרפת והיחידה ללוחמה בטרור מנסה לשכנע את החשוד ברצח בבית הספר בטולוז להסגיר את עצמו, נחשפים עוד ועוד פרטים על זהותו, וגורמים רשמיים באפגניסטן דיווחו הוא נמלט ב-2008 מבית הכלא במדינה, בפעולה מאורגנת בסיוע הטליבן. מנהל בתי הכלא באפגניסטן אמר לרויטרס כי הוא נאסר בחשד להרכבת פצצות.

החשוד, מוחמד מראח, בן 24, משתייך לארגון האיסלמי הקיצוני פורסאן אל-עיזה ("אבירי הכבוד") וטוען וכי ביצע את הפיגוע "כנקמה על הרג ילדים פלסטינים בעזה". המשטרה כיתרה את ביתו בטולוז לפנות בוקר (רביעי) ושלושה שוטרים נפצעו בחילופי האש. במקביל, פונו תושבי השכונה מהאזור.

רשת הטלוויזיה הצרפתית פראנס-24 חשפה היום כי אדם צעיר, שיצר הלילה קשר עם תחנת הטלוויזיה של הערוץ, הזדהה כחשוד ברצח. לא ברור לחלוטין אם מדובר באותו חשוד שהמשטרה מכתרת את ביתו, אך לדבריה, הוא גולל בפניה פרטים שלטענתו "ידועים רק לו ולמשטרה". מקור משטרתי אמר לעיתון "ליברסיון" כי חלק מהפרטים שנמסרו הם מדויקים וחלק אינם מדויקים, אך לא פירט. במשטרה הצרפתית הגדירו את השיחה כ"אמינה".

המצוד אחר הרוצח - כותרות נוספות
המו"מ לכניעת החשוד - שידור חי בוואלה! דקה אחר דקה
מהו "כבוד איסלמי", הארגון שאליו משתייך החשוד ברצח?
ארבעת הנרצחים בפיגוע נטמנו בהר המנוחות בירושלים
תמונת החשוד נחשפה אתמול כשהוא רכוב על אופנוע

המשטרה הצרפתית במצור על בית החשוד בפיגוע ירי בטולוז. רויטרס
שוטרים מחוץ לביתו של החשוד ברצח, הבוקר בטולוז/רויטרס

לדברי אבה קלונדו, עורכת ערוץ הטלוויזיה של הרשת, החשוד יצר עמה קשר בשעה 01:00 בלילה, זמן קצר לפני שהשוטרים החלו להתאסף מול ביתו. הוא התוודה באזניה בביצוע שלושת מעשי הרצח המיוחסים לו – רצח שלושת החיילים הצרפתים בדרום צרפת, בשתי תקריות בשבוע שעבר, ורצח ארבעת היהודים שנורו בבית הספר "אוצר תורה" בטולוז שלשום.

המשטרה הצרפתית במצור על בית החשוד בפיגוע ירי בטולוז. רויטרס
המשטרה מפנה את התושבים מהאזור מחשש לחילופי אש נוספים/רויטרס

קלונדו סיפרה כי הצעיר שוחח עמה במשך 11 דקות, במהלכן הוא נשמע קר-רוח ורגוע. הוא הצהיר כי אין בכוונתו להיכנע לידי המשטרה, וכי הוא "מוכן ללכת למאסר בראש מורם – או למות בחיוך". בין היתר, סיפר לעורכת כי במקרה הרצח הראשון של החיילים, הוא אסף את תרמילי הקליעים שנותרו בזירת הרצח, וכי ברצח בבית הספר בטולוז, הוא ירה 12 כדורים מאקדח בקוטר 9 מ"מ.

המשטרה הצרפתית במצור על בית החשוד בפיגוע ירי בטולוז. רויטרס
החשוד הפסיק לשתף פעולה עם המשטרה/רויטרס

בשיחת הטלפון, התוודה הצעיר כי תיעד במצלמה את כל מעשי הרצח. הוא אמר כי הסרטונים המתעדים את הרציחות הועלו לרשת, והוסיף כי בכוונתו לפרסם כבר היום. לדברי הכתבת, ככל הנראה מדובר במצלמה מתוחכמת המורכבת על החזה, המשמשת בין היתר צוללים מתחת למים. כבר אתמול אמר שר הפנים הצרפתי כי עדי ראייה אכן זיהו מצלמה שהייתה תלויה על צווארו של היורה בזמן הפיגוע.

החשוד מסר למשטרה אקדח תמורת מכשיר קשר

קודם לכן דווח כי החשוד, מוחמד מראח, היה מוכר למשטרה על רקע פלילי. עם זאת, לדברי שר הפנים של צרפת, קלוד גיאן, החשוד היה "במשך כמה שנים" במעקב של שירותי המודיעין בצרפת. לטענת השר, יתכן שהחשוד עבר אימונים בשליחות של "ארגון טרור סלפי" באפגניסטן, ומשם חזר לצרפת כדי לבצע את הפיגועים בטולוז.

מראח מתבצר בקומה הראשונה של בניין קטן ברחוב וינייה ברובע קוט-פאבה של טולוז, שלושה קילומטרים בלבד מבית הספר בו אירע הפיגוע שלשום. נמסר כי הוא חמוש בתתי-מקלע ובכלי נשק אוטומטיים נוספים. הוא מסר לשוטרים אקדח תמורת מכשיר קשר או טלפון נייד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד על אופנועו, מתוך צילומי האבטחה ממקום הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully