וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאדר עדנאן שוחרר מאשפוז; עצירה נוספת בסכנת חיים

קובי דוד

20.3.2012 / 21:01

הוטב מצבו של הפלסטיני ששבת רעב במשך 67 ימים. הוא הצליח לעמוד על רגליו והושב למתקן שב"ס. ללא כתב אישום, עדנאן ישתחרר תוך חודש. מצב של עצירה נוספת, הנא שלבי, מדרדר

חאדר עדנאן, העציר הפלסטיני ששבת רעב במשך 67 ימים עד שמצבו הדרדר והפרקליטות הסכימה שלא להאריך עוד את מעצרו ללא כתב אישום, שוחרר הערב (שלישי) מבית החולים. לפי ההסכם שגיבשו עורכי דינו מול הפרקליטות, הוא ישוחרר עד 17 באפריל אם לא יומצאו נגדו ראיות חדשות.

עדנאן, שהשיל עשרות קילוגרמים במהלך שביתת הרעב שלו, שוחרר מאשפוזו במחלקה הפנימית ב' בבית החולים זיו בצפת. מנהל המחלקה, ד"ר ריימונד פרח, אמר כי מצבו של עדנאן טוב מאוד, וכי הוא אוכל בצורה עצמאית ועומד והולך על רגליו.

עדנאן, בן 33, אושפז במרכז הרפואי זיו אחרי שנשקפה סכנה לחייו בשל השביתה שנקט בה, מחאה על תנאי מעצרו ועל החלטת שב"ס שלא לאפשר לו להיפגש עם רופא מטעמו. אחרי שהחל לאכול שוב, התגלתה חסימה במעיו, והוא עבר ניתוח לפתיחתה. אנשי שב"ס, שהגיעו לבית החולים כדי להשיב אותו למתקן המעצר, הבריחו אותו מדלת אחורית כדי למנוע את סיקור המעמד.

הוריה של הנא שלבי מבקשים ממצרים לפעול לשחרורה

בימים הקרובים אמור להתקיים דיון בבית משפט צבאי בעניינה של הנא שלבי, עצורה מנהלית השובתת רעב זה 34 ימים, מחאה על החזקתה ללא הגשת כתב אישום. אתמול היא הועברה לבדיקות בבית החולים מאיר בכפר סבא, שבסופן הוחלט שלא לאשפזה.

שלבי, בת 30, תושבת הכפר ברוקין הסמוך לקלקיליה, שוחררה בעסקת שליט. היא נעצרה שוב ב-16 בפברואר, ובארגון רופאים לזכויות אדם טוענים כי היא נמצאת בסכנת חיים וכי היא השילה כבר 14 קילוגרמים ממשקלה. הוריה של שלבי קראו למצרים להפעיל לחץ על ישראל כדי לשחרר את בתם ממעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully