וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בגן: תלמידה אלימה ממררת את חיי ילדינו

קובי דוד

20.3.2012 / 21:12

ועד ההורים בגן בחצור הגלילית התפטר בשל התנהגותה של הילדה, שכללה "צביטות, נשיכות ומכות". לטענת ההורים, גם סייעת פרטית שהוצמדה לילדה לא פתרה את בעיות האלימות

חברי ועד הורי הילדים בגן חובה בחצור הגלילית התפטרו מתפקידם השבוע, בשל טענות להתנהגות אלימה, לכאורה, של ילדה בת שש כלפי חבריה לגן.

לפני מספר שבועות החלו להתלונן ההורים על מקרי אלימות, מאחוריהם עומדת הילדה, שלדבריהם, ככל הנראה סובלת מבעיות התנהגות. ההורים המודאגים שלחו תלונות אל לשכת המועצה המקומית חצור הגלילית, ולמשרד החינוך במחוז צפון, על מנת למצוא פתרון הולם עבור ילדיהם.

באחד המכתבים שנשלחו בשבועות האחרונים למשרד החינוך, ציינו הורי הילדים כי "בשנת הלימודים הנוכחית נחשפו ילדינו לאירועי אלימות קשים מצד חברתם לגן, הכוללים צביטות, נשיכות, מכות ודחיפות". בהמשך המכתב מתוארים שלושה מקרים בהם נהגה הילדה באלימות כלפי שלושה ילדים, וגרמה להם שריטות עמוקות בצוואר.

ההורים: הסייעת לא מספקת פיתרון

במשרד החינוך ובמועצה המקומית נעתרו לבקשת ההורים, והצמידו לילדה חונכת במשך עשרים שעות מדי שבוע. עם זאת, ועד ההורים שלח לאחרונה מכתב נוסף למשרד החינוך, בו נטען כי החונכת לא פתרה את הבעיה, וכי בגן אירע מקרה אלים נוסף.

"אנחנו לא מחפשים אשמים". סיפר אחד ההורים שהחליט להתפטר מתפקידו כחבר ועד. "הגענו למצב בו אין לנו יותר מה לעשות. התפטרנו במחאה על כך שלא נמצא פתרון הולם לילדינו". לדבריו, "ציינו לא פעם שמספר שעות של סייעת במהלך היום אינו מבטיח את ביטחון ילדינו. אני מקווה שבשנה הבאה, כשילדינו יעלו לכיתה א', יהיו לנו כלים טובים יותר להתמודד עם בעיות מסוג זה".

מהמועצה המקומית חצור הגלילית נמסר בתגובה: "סוגיית מקרי האלימות בגן המדובר מטופלת בימים אלה מול הדרגים הגבוהים ביותר במשרד החינוך ובפיקוח מלא של ראש אגף החינוך, יוסי עמר, וראש המועצה, שמעון סויסה. אגף החינוך מדגיש כי הוא מספק מענה מקיף לגן, וכי לאורך כל ימות השבוע שוהה בגן מלווה צמודה".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר במקרה שמטעמי צנעת הפרט, סודיות, חוק ומשפט לא ניתן להרחיב לגביו. כבר עתה ניכר שיפור בהתמודדות מול האירוע, המבטא קושי מקצועי ואתגר חינוכי וערכי גם יחד".

עוד בנושא:
ההורים התלוננו: "הסייעת בגן שורטת את הילדים"
עירייה הקימה גדר הפרדה באמצע חצר גן הילדים
500 ילדים דיווחו על התעללות מצד חבריהם


לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully