וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צרפת על הפיגוע בטולוז: "דרמה ברברית"

פנחס וולף

20.3.2012 / 12:20

כריסטוף ביגו הוזמן לישיבה מיוחדת של ועדת העליה והקליטה שנערכה בעקבות הפיגוע. במהלך הישיבה גונתה אמירתה של קתרין אשטון שהשוותה בין פעולות צה"ל בעזה לפיגוע בטולוז

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, התייחס הבוקר (שלישי) לפיגוע הירי שאירע אתמול בטולוז ואמר כי "זו היתה דרמה ברברית, יש סולידריות ורגישות גדולה באומה שלי". ביגו אמר את הדברים במהלך ישיבה מיוחדת של ועדת העליה והקליטה של הכנסת בראשות ח"כ דני דנון (ליכוד) שנערכה בעקבות הפיגוע בבית הספר היהודי "אוצר התורה" במהלכו נהרגו הרב יונתן סנלדר, שני בניו - אריה וגבריאל וילדה נוספת.

"מה שקרה אתמול הוא לא רק פשע כנגד הילדים האלו בתוך בית הספר, זה גם פשע נגד ערכי זכויות אדם והדמוקרטיה שאנו חולקים ביחד", הוסיף ביגו, "זה לא משנה אם אתה יהודי, מוסלמי או נוצרי. אנחנו מחויבים בצורה מלאה למצוא את הפושעים. ב- 2011 היו לנו את אחוזי הפעילות הגזענית הכי נמוכים. זה אקט נגד ערכים ונגד הקהילה היהודית. אני חושב שאנחנו צריכים לדעת שזה חלק מהתמונה ועכשיו נשאר לנו לדעת מאיפה זה מגיע, למה זה קשור, מי עומד מאחורי זה. עלינו לברר זאת במהירות".

דנון: "ליצור שיתוף פעולה להחמרת ענישה על רצח על רקע אנטישמי"

במהלך הישיבה, הועלה לשיחה סגן יו"ר "הקריף" - ארגון הגג של יהודי צרפת, מאיר חביב. חביב גינה את דברי שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שעשתה השוואה בין פעולות צה"ל בעזה לבין הרצח בטולוז והטבח הנעשה בסוריה, ודרש את הדחתה. לדבריו, במהלך היום תיערך פגישה בין הקהילה היהודית, הקהילה המוסלמית ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ובה הוא ידרוש את הדחת אשטון, ואם לא - לפחות את גינוי דבריה בפומבי.

"מי שעושה השוואה כזאת, או שהוא לא מבין שום דבר או שהוא לא מדבר בצורה נורמלית", אמר חביב, "האמירות הללו יוצרות כבר את הפיגוע הבא, כי כשעושים השוואה כזאת יש שמוצאים צידוק לדבר כזה". חביב סיפר על תחושות הקהילה היהודית בצרפת. לדבריו - "מה שקרה אתמול לא קרה אי פעם בהיסטוריה של יהודי צרפת. אף פעם, אפילו במלחמת העולם השנייה, לא חיסלו ילדים מטווח אפס בתוך בית ספר. אבל הפעם ממשלת צרפת מודעת לבעיה. כולם, מהנשיא ועד ראש הממשלה, כל צרפת משותקת במחאות".

יו"ר הוועדה, דני דנון, אמר בפתח הישיבה כי "נצא מפה עם אמירה ברורה: שיתוף פעולה בין פרלמנטרי להחמרת הענישה על רצח על רקע אנטישמי. העונש צריך להיות עונש מוות. כל רוצח על רקע אנטישמי לא א זכאי לשום עונש אחר". בנוגע לדברי אשטון, אמר דנון כי "אנחנו מכאן מזועזעים. יש כאן אמירה אמיתית גם של צרפתים שדורשים התנצלות על האמירה המזעזעת הזאת. אם זה היה שר בישראל הוא היה צריך להתפטר על דברים כאלו".

עוד באותו נושא
הפיגוע בטולוז: "ייתכן שהרוצח נשא מצלמת וידאו"
אבל כבד בטולוז: "אלוהים קטף ארבעה ורדים"
קתרין אשטון: "ילדים נהרגים בטולוז, עזה וסוריה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully